Jump to content

Har blitt Mondeo eier


Marken

Recommended Posts

Hei! Jeg har nyss gått til innkjøp av en Mondeo (Mk3 ?) 2001 modell.

Ög tenkte jeg skulle få gjort noe med bilen snarest.. som feks, anlegg, nye felger, sotete ruter, ny bakende(samt 2 rørstusser!) montere xenon, og knalle på noen ekstralykter!

Har lite kjennskap til Ford Mondeo, men dette må prøves, da de fleste mener dette er en helt grei bil som er lite feil på.

Bilen er en 1.8 bensiner med manuell kasse.

 

 

Anlegget som står i nå, hvordan er det? Bra/dårlig? Har gått til innkjøp av en 1-DIN spiller. Men mangler ramme, dette fåes vell hoss merkeforhandler?

 

Flere som har feil på AC?

 

Koster det mye å få varme i ruten fremme? da dette ikke er på min.

 

 

 

 

 

16_-739381659.jpg

Edited by Marken

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

Anlegget som sitter i nå er bra i forhold til den standarden som var på anlegg i 2001. Høytalerene i dørene er helt ok, om du kobler på en annen spiller. Noen av disse bilene ble levert med ett oppgradert anlegg, men jeg forutsetter att din har av typen C 6006 eller noe i den duren.

 

Monteringsramme for 1 DIN spiller kjøper du enklest hos for eksempel Torshov, eller på Bilradiospesialisten. Koster mellom 200 og 300kr.

 

Siden dette er første generasjon har den jo noen små barnesykdommer. Har du problemer med AC bør du aller først få tatt en AC service. Trolig er det bare for lite gass på den med tanke på alderen.

 

Alt i alt er det en grei bil, men de er litt tungvinne å skru på. Har du kjøpt deg 125hk utgaven har du en driftsikker bil, med tilstrekkelig med krefter til daglig kjøring, men ikke noe fartsmonster.

 

Gi gjerne litt mer info om bilen. Tilstand og km stand har mye å si. Finner mange slike som har bikket 300.000km nå. Da begynner selvfølgelig det meste å bli slitt

Link to comment
Share on other sites

sier bare gratulerer jeg. synes faktsik det låter bra av høytallerene orginalt etter jeg byttet til en bedre spiller. 0mm bilen har gått 350 k så kommer det jo ann på hvordan bilen er håndert fra før av. men, får håpe du blir like fornøyd som meg ;)

Link to comment
Share on other sites

takk for alle innspill!

 

Først å fremst så må jeg si at jeg har hatt 20 biler, passat sedan, stv både ny og 1999 mod, og det er biler man blir blakk av å eie.

 

Førsteintrykket av selger og bil var forbausende bra! Med tanke på ærligheten og service som er blitt tatt på bilen føler jeg meg rimelig trygg .

Bilen har rullet 240' og bærer ikke stort preg av dette! På lakken er den noen "helligdager og steinsprang" men hvem har ikke dette på en 10 års gammel bil?

 

Med bilen så følger det med 8 nye dekk, 4 av hvert slag, ettermontert hengerfeste og kvitteringer på alt.

ALT annet enn AC fungerer som den skal, så det skal bli tatt iløpet av neste uke!

 

Byttet rute, foringer og dempere, OG EU godkjent bare for noen måneder siden.

 

Fikk en ganske så fin avtale med selger, må betale tett over 25000. Har verksted selv og tenkte meg å rive av alle fjørene og sette på litt senking. Men får se med tiden, blir ikke noe jeg vil gjøre i vinter.

 

For å si det slik; jeg leverer sjeldent bilen inn til verksted, fikser det meste selv bare jeg har country og kaffi tilgjengelig! :D

Edited by Marken

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

Har også gått til innkjøp av sony sin MEX-DV1500U . Hva må jeg kjøpe for å få styringsspaken til spiller til å fungere? Eller går dette automatiskt?

 

Tenkte jeg skulle motere dvd-skjerm, å montere pioneer høytalere, all-around!

DSC_3336.jpg

 

 

Edit* Er det cdskifter orginalt i disse bilene ?

Jeg klarer ikke å se om dette er en 6000 eller 6006 spiller.

 

synd du kjøpte bensin egentlig. diesel motorene er mye bedre, er det gass på anlegget a?

 

Med tanke på alle avgiftene som kommer på dieselbiler, så valgte jeg ikke diesel denne gangen.

Motordeler er generelt mye dyrere på dieselbiler + at vi bor oppi nord, og her kan det bli 30 blå på de hardeste vinterdagene.

Edited by Marken

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

Har også gått til innkjøp av sony sin MEX-DV1500U . Hva må jeg kjøpe for å få styringsspaken til spiller til å fungere? Eller går dette automatiskt?

 

Tenkte jeg skulle motere dvd-skjerm, å montere pioneer høytalere, all-around!

DSC_3336.jpg

 

 

Edit* Er det cdskifter orginalt i disse bilene ?

Jeg klarer ikke å se om dette er en 6000 eller 6006 spiller.

 

 

 

Med tanke på alle avgiftene som kommer på dieselbiler, så valgte jeg ikke diesel denne gangen.

Motordeler er generelt mye dyrere på dieselbiler + at vi bor oppi nord, og her kan det bli 30 blå på de hardeste vinterdagene.

Det der ser ut til å være 6000 spiller. Cd veksler er ikke orginalt.

 

Skal du bytte til Pioneer ville jeg gått for den spesialtilpassede blå serien. Høytalerene i dørene er 6x8" Disse spiller ganske ok, har montert de i pappa sin Mazda 6. (Ford og Mazda bruker samme dimensjon)

 

Du får ikke koblet på DVD på den spilleren der. Den spilleren har ingen linjeutganger.

 

Hvordan 1 din spiller har du kjøpt?

Link to comment
Share on other sites

 

Du får ikke koblet på DVD på den spilleren der. Den spilleren har ingen linjeutganger.

 

Hvordan 1 din spiller har du kjøpt?

 

Les hele min forrige post angående dvdspiller, og hva jeg har kjøpt. Da ser du linken....

 

"Har også gått til innkjøp av sony sin MEX-DV1500U . Hva må jeg kjøpe for å få styringsspaken til spiller til å fungere? Eller går dette automatiskt?"

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

Les hele min forrige post angående dvdspiller, og hva jeg har kjøpt. Da ser du linken....

 

"Har også gått til innkjøp av sony sin MEX-DV1500U . Hva må jeg kjøpe for å få styringsspaken til spiller til å fungere? Eller går dette automatiskt?"

Satt på jobb og postet svaret, og vår paranoide IT sjef lar meg ikke få tilgang til slike sider du linket til :glare: så jeg satset på det var DVD skjermen.

 

Tror ikke Sony har tilkoblingsmuligheter for å bruke de orginale spakene. Med mindre de har startet med det nå nylig er det kun Pioneer som har slik, og da må du kjøpe en ekstra modul som pleier å koster rundt 1000kr.

 

Det er desverre ingenting av dette som kommer automatisk.

Link to comment
Share on other sites

Satt på jobb og postet svaret, og vår paranoide IT sjef lar meg ikke få tilgang til slike sider du linket til :glare: så jeg satset på det var DVD skjermen.

 

Tror ikke Sony har tilkoblingsmuligheter for å bruke de orginale spakene. Med mindre de har startet med det nå nylig er det kun Pioneer som har slik, og da må du kjøpe en ekstra modul som pleier å koster rundt 1000kr.

 

Det er desverre ingenting av dette som kommer automatisk.

 

det er da ikke kun pioneer som har mulighet for bruk av org rattkontroll. kenwood har også dette.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Er du helt sikker på at du skal ettermontere Xenon på en slik bil?

 

Jeg vurderte det jeg også når jeg hadde Mondeoen, men jeg føler liksom at det blir litt dumt mtp at Politiet har brukt opp X-antall sånne, og SV er vel ganske kjent med disse bilene..

 

Jeg hadde ikke montert xenon, men det er min mening :D

 

 

For å si det slik; jeg leverer sjeldent bilen inn til verksted, fikser det meste selv bare jeg har country og kaffi tilgjengelig! :D

 

 

Hehe *liker*

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Er du helt sikker på at du skal ettermontere Xenon på en slik bil?

 

Jeg vurderte det jeg også når jeg hadde Mondeoen, men jeg føler liksom at det blir litt dumt mtp at Politiet har brukt opp X-antall sånne, og SV er vel ganske kjent med disse bilene..

 

Jeg hadde ikke montert xenon, men det er min mening :D

 

 

Tror ikke jeg skal montere xenon alikavell : p Har hatt en langt samtale med en mann/verkstedsmester på Ford i Oslo. Delene kom på ca 25 `000 uten arbeid for å få montert xenon. (På loveligvis slik at dette kan bli godkjent)

 

Å ha xenon i langlys derimot er og blir et must.!! Skal ikke kjøre inn i elgen pånytt..hehe..

 

Nå er det snart påtur ut døra, er spent på bilen jeg nå skal hente!!

Ford is tha shit. Kjører en Ford Mondeo 2002 1.8 Trend MK3 .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...