Jump to content

Hvordan feste frontfanger


cossi1

Recommended Posts

Hei

Trenger hjelp og idere til og få feste frontfangeren , festene er defekt så jeg måtte henge den opp med ståltråd for og komme meg hjem .

Kjører med 17 tommer og senket så det er ikke den største klaringen mellom dekkene og fangeren.

Er dette noe som flere sliter med ?

Ser det er noen alu fester på ebay, men de er dyre 200 engelske penger . Er det noen som lager de samme festene her i landet ?

mvh

Trond

90733927

 

Ja dette er en orginal sierra cosworth 4x4 1992 mod , så det må se litt ok ut.

Takker for innspill og bildene , skal nok få laget til noe som ser bra ut, nå har jeg noe og se etter

Edited by cossi1

Sierra cosworth 4x4 92

Link to comment
Share on other sites

Hei

Trenger hjelp og idere til og få feste frontfangeren , festene er defekt så jeg måtte henge den opp med ståltråd for og komme meg hjem .

Kjører med 17 tommer og senket så det er ikke den største klaringen mellom dekkene og fangeren.

Er dette noe som flere sliter med ?

Ser det er noen alu fester på ebay, men de er dyre 200 engelske penger . Er det noen som lager de samme festene her i landet ?

mvh

Trond

90733927

 

Festene på siden du snakker om?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

går det ikke ann og lage nye hull og skru det fast?

 

Hvis det er festene på selve fangeren som er røket, er jo disse i plastikk, og plastsveiset fast. Kan ikke sku da..

Vet du får kjøpt ny de trekantfestene som du trekker innpå den delen på fangeren.

Hvis ikke, kan du lage til låsebare kurtigkoblinger. Da slipper du å bruke det originale, pluss at det er kjapt og ta av/på fangeren ;) Men da må du lage et hull i fangeren for å montere hurtigkoblingen. Har gjort dette selv ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

kjøp panser fester, å bor hull i fangen å sett de på :) ser bra ut det.

 

Da er det bedre å bruke den låsbare, som jeg har kjøpt. Må bruke en spesiell nøkkel der. Ellers kan jo hvem som helst fort ta med seg fangeren hvis du bruker panserlås.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Går an å gjøre det LITT skikkelig.. Ikke nødvendig å gjøre bilen mest shabby.

 

er ingen problem å gjøre dette helt diskre og så godt som usynelig.. har kjørt med dette på begge bilene mine siden 2007 uten at noen har lagt merke til det.. å det er 1000 ganger bedre enn disse harry panserlåsene som "alle" setter på :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

er ingen problem å gjøre dette helt diskre og så godt som usynelig.. har kjørt med dette på begge bilene mine siden 2007 uten at noen har lagt merke til det.. å det er 1000 ganger bedre enn disse harry panserlåsene som "alle" setter på :rolleyes:

 

Trekker ikke akkurat opp den gangen du skal selge at bilen henger sammen med strips. Det går an å legge litt sjel i arbeidet, og ikke la de gamle bilene forfalle, og ta hurtige og enkle løsninger hele tiden.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

jeg stemmer for strips. de sitter godt å syns nesten ikke. har festet bakfangeren min sånn uten at noen har tenkt over det. en annen fordel med strips er at hvis man skulle være uheldig å rive av veien/banen så løsner stripsen før du skader noe viktig.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Trekker ikke akkurat opp den gangen du skal selge at bilen henger sammen med strips. Det går an å legge litt sjel i arbeidet, og ikke la de gamle bilene forfalle, og ta hurtige og enkle løsninger hele tiden.

 

når en sierra som ikke er org cossi har maks verdi bare litt over vrakpant/bilcrossbiler så ser jeg ikke vitsen med å legge masse penger i prikearbeid..

 

men for all del, ikke misforstå.. bilenen må bli tatt vare på og ikke brukes opp..

Link to comment
Share on other sites

når en sierra som ikke er org cossi har maks verdi bare litt over vrakpant/bilcrossbiler så ser jeg ikke vitsen med å legge masse penger i prikearbeid..

 

men for all del, ikke misforstå.. bilenen må bli tatt vare på og ikke brukes opp..

 

nå er det jo snakk om en cossie for trådstarter da..

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

4mm hull funker, skrue å mutter, husk skiver å bruk rustri skruer.

 

Ta hullet såpass langt fram at det ikke vises, Reodorløsning ja, men funker bedre en ståltråd å strip`s mens du får kjøpt deg et nytt originalt feste. ;)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Slik gjorde jeg det. Bøyde til noen alu braketter, poppet fast og satt i mellom en syrefast bolt og låsemutter. Trer da fangeren på bilen og stor skive og låsemutter innunder forskjermene. Sitter som støpt dette :)

 

IMAG0327.jpg

IMAG0326.jpg

IMAG0328.jpg

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Ser på bilde nr to at det er litt alu fremover i fangeren også.. Har du prøvd å rette en sigen fanger? Lyktes du? Isåfal bilder :)

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Ser på bilde nr to at det er litt alu fremover i fangeren også.. Har du prøvd å rette en sigen fanger? Lyktes du? Isåfal bilder :)

 

Det sitter en bit med alu der ja men det er kun for å stive opp hjørnet da denne fangeren har sprekt/revna nedover hjørnet engang. Limte og sparklet sprekken på utsida med flexisparkel og lakkerte. God som ny :)

 

Men jeg har rettet opp flere sigene fangere også ja, men ikke med alu. Har lagt fangerne opp ned på en rett flate og satt i spenn de omradene jeg vil ha rettet opp. Vanligvis bygd oppå med noen treklosser og satt et par bilbatterier oppå for å få litt tyngde/godt spenn. Deretter kjørt jevnt på med varme fra en varmepistol. Tar litt tid, men blir ganske bra. Hvis plasten i fangeren har sluppet fra skummet har jeg limt dette med sikaflex eller tec7.

Nå er det ikke så lenge siden jeg gjorde dette på to fangere, så hvordan holdbarheten er veit jeg ikke. Men ser rette og fine ut fortsatt :)

 

Edit: Kan se om jeg finner noen bilder av det om du vil se :)

Edited by Krona

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

enig med krona sin løsning her. eg liker egentli best når man fixer problemet uten å lage masse ekstraarbeid for å få det til å se org ut. borre hul i fanger så er fangeren ødlagt fra all muligeit til å bli ein strøken orgfanger igjen. er derfor eg har tenkt å bytte panser på escorten min for å slippe å borre hull i orgpanser...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...