Jump to content

Ventiltetninger til 2,9 v6 - 12vent.


jakob

Recommended Posts

Hvor kjøper folket ventiltetninger?? Dem som følgte med paknings-settet ifra ebay passa ikkje! Virka som om dem var 1mm for små, 10,6mm der den sitter på ventilstyringen og 6,4mm der den sitter over ventilen. :mad2:

 

Styringen i min 2,9 er iallefall 12mm og ventilen er akuratt 8mm! <_<

 

Var innom et lokalt motorverksted her i området, dem mente det var en spesiell tetning pga måla..

 

 

 

Har snakka med ford og mekonomen, ford skulle ha 38,- pr. stk og mekonomen 41,- pr. stk. :o

 

Noen andre forslag? ;)

 

 

Mvh Jakob

 

Edit: finnes det 2 typer størrelse på ventilene?

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, mulig :) Noen som vet om disse passer? ;)

 

SOHC PINTO & LOOSE GUIDED V6 TAUNUS/COLOGNE/ESSEX

 

 

Edit: da var et lass tetninger bestilt :wub:

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Jepp, ble burton ;) Bestilte en godt del deler ifra der sist gang eg skulle ha noe også. Inkludert paknings-sett til både topp og bunn av motor, men da fikk eg mail om at dem hadde vanskeligheter for å skaffe til toppdelen av motoren, så endte med ebay istede.. Ville jo ta rundt 1 måned for dem å skaffe :lol: i tillegg var det jo enda billigere på ebay! :P

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Siden dette med ventiltetninger fra EBay er oppe. Jeg fikk nylig tetninger til 2.8'en min, å tetningene fra EBay, ja, dem er merkelige. Det vil si, dem på innsuget ser jo bra ut. Men så er det på eksossida, det er bare en slags gummi mansjett. Å ei plasthylse!? Noen som har erfaring? Er det bare en IQ test eller er dette helt feil? :huh:

 

Jeg fikk tetningene med i ett toppakningssett.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Er jo ingen forskjell på tetningen på eksosventil og innsugsventil..

Jo på 2.8 så er det orginalt forskjell. Men jeg ser du kan få kjøpt tetninger på burton, der er alle like som dem som er på innsuget.

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Siden dette med ventiltetninger fra EBay er oppe. Jeg fikk nylig tetninger til 2.8'en min, å tetningene fra EBay, ja, dem er merkelige. Det vil si, dem på innsuget ser jo bra ut. Men så er det på eksossida, det er bare en slags gummi mansjett. Å ei plasthylse!? Noen som har erfaring? Er det bare en IQ test eller er dette helt feil? :huh:

 

Jeg fikk tetningene med i ett toppakningssett.

 

Tror ikke dem tetningene er noe gode ;)

En kompis monterte nettopp på slike tetninger, men dem følger med ventilen opp! Dem sitter jo ikke fast på styringen :lol:

 

Kjøp tetninger til Ohc/v6 og monter. Kan fåes hos fordforhandler for rundt 35-60,- kr pr.stk og på burton SOHC PINTO & LOOSE GUIDED V6 TAUNUS/COLOGNE/ESSEX

 

Eg bestilte 68 stk, så kan jo alltids kjøpe av meg og :whistling:

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke dem tetningene er noe gode ;)

En kompis monterte nettopp på slike tetninger, men dem følger med ventilen opp! Dem sitter jo ikke fast på styringen :lol:

 

Kjøp tetninger til Ohc/v6 og monter. Kan fåes hos fordforhandler for rundt 35-60,- kr pr.stk og på burton SOHC PINTO & LOOSE GUIDED V6 TAUNUS/COLOGNE/ESSEX

 

Eg bestilte 68 stk, så kan jo alltids kjøpe av meg og :whistling:

Hehe, ja jeg tenker jeg bestiller noen nye. Jeg tar gjerne imot et prisoverslag på 12 tetninger ;)

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Et tips er å montere teflontetninger. De er evigvarende. Tetter ikke like godt som gummi, men ikke slik at det blir oljeforbruk. Monterte slike i en 2,8 motor, og man fylte etter ca en halvliter olje per 8000 km. Så ikke kom å si at gamle Ford motorer sliter med høyt oljeforbruk ^_^

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Takk for handelen Sierra-Ole :D ;)

 

 

Grandisjohn: Snakka med et lokalt motorverksted, og fikk beskjed om heller å bruke orginale enn å bruke teflon. Ble vist litt arbeid osv, i tillegg til at det ikke var noen serlig form for mothaker på styringen (eller var det tetningen) som gjorde det litt risky.. :blink:

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå skal ikke jeg skryte på meg mange seksere, men jeg har kun hatt en køln-sekser som har brukt nevneverdig olje, den brukte det til gangs også.

Har hatt Granada 3.0(ikke køln), Scorpio 2.9i, Granada 2.8, Granada 2.3(denne brukte ca 1 liter på mila og gikk som en dass) og den nåværende 2.3 stv., Ingen trengte etterfylling om man følger korrekt intervall.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...