us-granada Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Jeg har veldig høyt oljetrykk... Det ligger på 7 på måleren... Å sim ringen på veiva fremme på blokka har blitt blåst ut to ganger.. Noen som har vært borti det samme? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra 2.9 Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Kjører du med altfor mye olje kanskje ? vis ikke kan det hende du sliter med dårlig toppakning, noe jeg hadde problemer med på en 200'sx jeg hadde. Da hadde toppakningen revnet mellom en sylinder og en oljekanal. så jeg fikk all kompresjonen fra stempelet trøkkt inn i en oljekanal. Men den motoren tok livet sitt rett etterpå da Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i Link to comment Share on other sites More sharing options...
us-granada Posted December 12, 2011 Author Share Posted December 12, 2011 Deeeeet er jeg ikke interessert i att skal skje;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra 2.9 Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Deeeeet er jeg ikke interessert i att skal skje;) Du skal ikke se helt bort ifra at det kan være tilfelle da Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Du får ikke høyere trykk med mer olje. Topp pakning kan det være, men har ikke hørt om dette problemet på en Cosworth før. Visst ventilen i oljepumpa, sitter fast, så vil trykket bli høyere, samme vist det ligger dritt i oljesystemet, og blokkerer halveis kanalene, da vil og trykket bli høyere.Hvilken oljepumpe har du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 (edited) olje trykket har ikke noe med trykket i bunnpanna og gjøre, olje trykkt klarer ikke og blåse ut sim-ringen på veiva..Du bør ta en sjekk på olje åndinga di. Er ikke ukjent problem at den orginale nyra har cox`et igjen. har du noe forandring på olje trykk på kaldt/varm motor?Jeg har til gode og se en cosworth med 7bars olje trykk på varm motor.10`er på at målern er kobla feil eller er deffekt. Edited December 12, 2011 by hår ball Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 (edited) Kan tenke meg det enten er slitte sylindre/stempelringer eller slitte ventilstyringer&seter.Da går trykket inn i motoren. Eller som Hårball skriver, tett nyre. Edited December 12, 2011 by tomnsr Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Det med sim-ringen er nok gjennomslag i motoren ett sted kombinert med dårlig ånding/nyre. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
us-granada Posted December 12, 2011 Author Share Posted December 12, 2011 (edited) Sitter ett lite filter på åndinga... Kan det være grunn nok viss den er tett? På kald motor er den 7 bar og på varm 2,5. Har foresten en (dum) ide... Har ett sett med ganske kjedelige 17" felger til bilen.. Tenkte å lakke de fluoriserende oransje:) med matchende Ford motorsport streamer i frontruta:) bilen er foresten panther svart Edited December 12, 2011 by us-granada Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 Filteret, eller den org nyra, visst du har den, kan være tett. Det har ikke noe å si på oljetrykket, men på at simmeringen din hopper ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 12, 2011 Share Posted December 12, 2011 for probleme er vell at simringen hopper ut? Høyt oljetrykk er jo et luksus problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
us-granada Posted December 12, 2011 Author Share Posted December 12, 2011 Ja problemet er simringen.. Å da renner det olje på reg reima Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted December 13, 2011 Share Posted December 13, 2011 Fra 7bar på kald til 2.5bar på varm var jo litt voldsomt. Hvordan måler bruker du ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
us-granada Posted December 13, 2011 Author Share Posted December 13, 2011 Er en fra autogage:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 13, 2011 Share Posted December 13, 2011 Hehe, Autogauge ja. Se hva den Svenske forhandleren skriver: Tillverkaren av dessa mätare, Auto Gauge(Taiwan)Co. LTD, tillåter inte att vi skriver vad vi tycker om kvaliteten på deras mätare. Dom har hotat med "lagliga åtgärder" om vi skriver vad vi tycker och vet. Var och en får väl tolka det på sitt sätt. OBS 2! Namnet Autogauge får inte förväxlas med Autometers mätarserie Autogage! Observera skillnaden i stavningen. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted December 13, 2011 Share Posted December 13, 2011 han skreiv jo faktisk autogage da '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
haakie Posted December 14, 2011 Share Posted December 14, 2011 ikke opperst.. les da -Sierra Cosworth 89' 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now