Jump to content

Trykk i blokka


us-granada

Recommended Posts

Kjører du med altfor mye olje kanskje :P? vis ikke kan det hende du sliter med dårlig toppakning, noe jeg hadde problemer med på en 200'sx jeg hadde. Da hadde toppakningen revnet mellom en sylinder og en oljekanal. så jeg fikk all kompresjonen fra stempelet trøkkt inn i en oljekanal. Men den motoren tok livet sitt rett etterpå da :P

Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!

- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i

F5A1DADDBF3B8BEDE93D52E4B3405B45.png

Link to comment
Share on other sites

Du får ikke høyere trykk med mer olje. Topp pakning kan det være, men har ikke hørt om dette problemet på en Cosworth før. Visst ventilen i oljepumpa, sitter fast, så vil trykket bli høyere, samme vist det ligger dritt i oljesystemet, og blokkerer halveis kanalene, da vil og trykket bli høyere.

Hvilken oljepumpe har du?

Link to comment
Share on other sites

olje trykket har ikke noe med trykket i bunnpanna og gjøre, olje trykkt klarer ikke og blåse ut sim-ringen på veiva..

Du bør ta en sjekk på olje åndinga di.

Er ikke ukjent problem at den orginale nyra har cox`et igjen.

 

har du noe forandring på olje trykk på kaldt/varm motor?

Jeg har til gode og se en cosworth med 7bars olje trykk på varm motor.

10`er på at målern er kobla feil eller er deffekt.

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Sitter ett lite filter på åndinga... Kan det være grunn nok viss den er tett? På kald motor er den 7 bar og på varm 2,5.

 

Har foresten en (dum) ide... Har ett sett med ganske kjedelige 17" felger til bilen.. Tenkte å lakke de fluoriserende oransje:) med matchende Ford motorsport streamer i frontruta:) bilen er foresten panther svart

Edited by us-granada
Link to comment
Share on other sites

Hehe, Autogauge ja.

Se hva den Svenske forhandleren skriver:

 

Tillverkaren av dessa mätare, Auto Gauge(Taiwan)Co. LTD, tillåter inte att vi skriver vad vi tycker om kvaliteten på deras mätare. Dom har hotat med "lagliga åtgärder" om vi skriver vad vi tycker och vet. Var och en får väl tolka det på sitt sätt. OBS 2! Namnet Autogauge får inte förväxlas med Autometers mätarserie Autogage! Observera skillnaden i stavningen.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...