Jump to content

Gjenger og dimensjoner Cosworth innsug? Nye vakuumslanger/koblinger...


Skallesei

Recommended Posts

Er de like store og har de samme gjengene alle 4 hulla rundt den brune sensoren midt i innsugsplenumet eller er det nederste uttaket større? Hvilken gjengetype og dimensjon er det på disse?

 

Har lest at det er 1/8th NPT... Sier meg ikke så mye, tenkte jeg skulle bytte ut de originale plastgreiene med noen i messing eller noen med hurtigkoblinger til 6mm pneumatikkslanger.

 

Noen erfaringer og fakta om hva jeg burde gjøre og hvor jeg får tak i?

1996 BMW 320 Cabriolet

Link to comment
Share on other sites

Er de like store og har de samme gjengene alle 4 hulla rundt den brune sensoren midt i innsugsplenumet eller er det nederste uttaket større? Hvilken gjengetype og dimensjon er det på disse?

 

Har lest at det er 1/8th NPT... Sier meg ikke så mye, tenkte jeg skulle bytte ut de originale plastgreiene med noen i messing eller noen med hurtigkoblinger til 6mm pneumatikkslanger.

 

Noen erfaringer og fakta om hva jeg burde gjøre og hvor jeg får tak i?

 

Er ganske sikker på at de fire hullene skal være lik. Det jeg kan anbefale å gjøre for å finne ut hvilke gjenger som er, er å kjøpe en slik en:

 

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Skjareverktoy/Gjengeverktoysett/Gjengetolker-2-stk-18143/

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Har lest at det er 1/8th NPT... Sier meg ikke så mye, tenkte jeg skulle bytte ut de originale plastgreiene med noen i messing eller noen med hurtigkoblinger til 6mm pneumatikkslanger.

 

Noen erfaringer og fakta om hva jeg burde gjøre og hvor jeg får tak i?

Koniske rørgjenger, med 55 graders gjenger om jeg husker rett, og det høre sansynlig ut at det kan være den dimensjonen.

Finn noen som selger luftslanger og koblinger til lastebil, så får du nok pen blå nylonslange og hurtigkoblinger til en ganske rimelig penge der :) De er ratet til å tåle ivertfall 10 bar, og bør holde lenge til ditt bruk.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Dohcboy her på forumet bruker lastebilslange og koblinger på sitt 4x4 plenum. 90 graders koblinger. Mer eller mindre alt av luftkoblinger til lastebil har hurtigkobling mot slangen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Joa, det vet jeg da jeg selv kjører asfaltbil med hurtigkoblinger her og der. Vi kjøper alt til systemene hos TESS.

Men om de 90gr fittingsa med hurtigkobling finnes med forskjellig type gjenger og størrelser, så hadde det vært fint å visst nøyaktig hva jeg skal ha.

1996 BMW 320 Cabriolet

Link to comment
Share on other sites

Ikke dum du.. Tenkte å sende en kompis i Oslo for å handle til uka, da både jeg og bilen er hjemme i Sverige noen uker nå.

 

Hadde jeg ikke desverre kastet kvitteringen på de jeg nettopp kjøpte kunne jeg fortalt deg hva du trengte :(

 

Alle 4 var i alle fall lik.

 

Eller bare bestille her : http://www.ebay.co.uk/itm/INLET-PLENUM-QUICK-RELEASE-VACUUM-KIT-COSWORTH-YB-/120833699657?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c223fef49

Link to comment
Share on other sites

Finn noen som selger luftslanger og koblinger til lastebil, så får du nok pen blå nylonslange og hurtigkoblinger til en ganske rimelig penge der :) De er ratet til å tåle ivertfall 10 bar, og bør holde lenge til ditt bruk.

 

Prøv Truck & Trailer f.eks ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...