Jump to content

Bluefin til MK3 2.2TDCI..


lunavoff

Recommended Posts

Var inne på Bluefin sine sider og ser at jeg kan få en enhet til ca 2800,- og denne gir 30HK og 43NM.

 

Via Autopower eller TS-Racing så koster omprogrammering rundt 7500,- og gir 30HK og 65NM.

 

Hva bør jeg velge? Prismessig er det jo en selvfølge, men er Blufin like "sikkert"?

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bluefin på transit sporten min, og ga merkbart myyye bedre drag nå etter den blei innstallert! Har ikke vært en eneste feil med bilen etter den kom i bilen, og bilen "pulls like a train" som de sier.. :P Pluss at forbuket gikk ned med ca 0.3 l/mil. Absolutt å anbefale.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo med chip som mye annet. Kvalitet. Jeg har vært borti flere tilfeller av turboras, og motorras hvor felles er at bilene hadde den billigste chippen/boksen de fikk kjøpt. Vet jo ikke om det faktisk er årsaken, men like biler som har mer kjente chipmerker går fint. Jeg kjøpte orginal Toyotaboks til min egen bil fordi toyota da fortsatt gir garanti på bilen. Følte da at det virket sikrere en enellerannen annen sak på nett.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :) Får tenke litt på hva jeg velger, skal også lese meg litt opp på Bluefin på andre forum og se om jeg finner noe negativt om de. Så langt har jeg bare lest positive anbefalinger! Høy pris betyr som regel bra kvalitet, men virker jo som Bluefin ikke er av sånn "kina" kvalitet selv om den koster under halvparten..

05 Mondeo 2.2 TDCI Titanium X

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk min Bluefin i posten i går, men har ikke fått installert den enda. Jeg valgte å bestille den fra England selv om vi har en norsk forhandler (Diesel Power K.O Invest i Trøndelag). Grunnen til at jeg bestilte fra England var at det var salg/rabatt hos Bluefin i romjula. Prisen ble da under halvparten av hva den norske forhandleren skal ha for enheten.

 

Jeg har bare hørt positive ting om Bluefin, bl.a. at det er bedre for motor å "flashe" styreenheten enn å ha en etterinnstallert boks som endrer signalene til dieselpumpa og turboen. Samt, at det er ikke synlig at man har tilført flere ponnier under panseret.

Link to comment
Share on other sites

Bluefin er jo også mye enklere da du selv kan bytte mellom orginal map og tunet map ved kun noen få trykk på enheten.

Har du først fått den omprogramert hos noen andre så har du ikke mulighet til å luke ut evnt en feil ved å legge tilbake orginal map.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte bluefin til en vito rett før jul, for en nedtur. Plugga inn dritten og måtte laste opp org programvare i bilen til bluefin. Da var det bare å vente på remap, som jeg trodde skulle komma i romjula. Men engelskmannen hadde fri helt frem til i går. Da får jeg mail om at de ikke kan ordne med remap til vitoen. Må bare sende dritten tilbake og blir henvist til at turbo-teknikk kan remape den, sefølgelig da med utstyr han har fra dem. Så nå ryker jeg vel på momsen og sitter igjen med null trim. :mad2:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...