Jump to content

Granada mk1s2 1977-79 ghia S 2.8i


BR Racing V6

Recommended Posts

Jeg sitter med en sjelden 2.8i k.jet injection innsug fra granada 77. dette er 2.8i med usa 6port topper orginalt. samme topper som ford bronco og mustang II med 171cid. fra 74.

 

Det jeg vet er att det skal ha vært tatt inn 2 biler til Lillehammer på 80tallet. en rød en som jeg sjekket ut en gang og da befant seg på lager i skåbu.

 

den paradisgrønne HS regga jeg leita etter i ca 6mnd. som en kompis har eiet en gang. fant jeg igjen etter mye jobb. i Lom. men motor var solgt til Lillehammer. som jeg ikke fant eier på.men noe seinere ringt han med motoren meg ang turbo til 2.8 og vi sporet innpå den motoren. så fikk byttet til meg innsuget med inj .

 

Info jeg har funnet ut. men vet ikke om stemmer. er ca 1000 biler ble levert med slik 2.8i motor. inj er k-jet. innsuget er bygget ganske likt som rs2600 capri. Jeg har klart å spore kun

 

1 nytt slik innsug før jeg fikk tak i mitt jeg har nå. og den gang var det capri enthusiast i Hov i søndre land som hadde et nytt ett. men ikke for salg.Har bilder da

 

Etter mitt, har jeg kun funnet 1 til i Finland som jeg kunne få kjøpt men var meget dyrt.

 

Planen var kansje å skaffe en slik bil og lage en fin motor til den . Derfor litt intr å hvite mere om den.

 

så derfor lager jeg en slik tråd her nå-. :)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Historikken på Granada med den typen 2,8i motor er vel at disse fantes kun på det tyske markedet og solgt som 76/77 modeller. Aner ikke hvor mange som ble levert, men vanlige var de jo ikke. Ellers har jeg også hørt at to slike biler skal ha havnet i Norge (Ford Lillehammer), visstnok ved en feiltakelse, og bilene skal ha vært nye..(?)

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel Granada Mk1 s2 fra 75 til 77 du tenker på, det eldste karosseriet. i 78 kom jo den mer firkantede typen.

Det er vel denne sammensetningen av bil og motor du tenker på eller?

anzeige2.jpg

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Det er vel Granada Mk1 s2 fra 75 til 77 du tenker på, det eldste karosseriet. i 78 kom jo den mer firkantede typen.

Det er vel denne sammensetningen av bil og motor du tenker på eller?

anzeige2.jpg

 

 

Du har riktig bil her med riktig innsug. var en HS40--- sjekket meca nå og finner disse info.

 

Merke og modell: FORD GRANADA 2,8 I

Registreringsnummer: HS 40---

Understellsnummer: GAGFTC55---

Registreringsår: 1977

Sist godkjent: (Ikke kontrollert)

Frist for kontroll: Avregistrert siden 25.10.1998 (14år)

 

 

Jeg skal sjekke om bilen finnes enda. eller om den er hugget.

 

 

min kompis har bilder av den når han hadde den. utrolig fin grønnfarge.

 

snakker dere om mk1 2,8 Granadaen nå?

den oppi skåbu, var det ein mk2???

 

Hei. jeg pratet kun på tlf med han oppi skåbu. han bare bekrefta historia med de 2 bilene på Lillehammer. Han ble noe overasket at jeg fant igjen den grønne. Jeg skulle bare ha innsuget egentlig til bruk på usa 6 port topper på min 2.8 turbo motor.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Det understellsnummeret du viser til er fra en bil bygd i september 1977, altså en MKII-modell.

 

Hvis du ringer Statens Vegvesen og sjekker den aktuelle bilen, er jeg 99% sikker på at du finner ut at den egentlig er en 2,0 Base, som ble "godkjent ombygd til 2800i" i 1990.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...