Jump to content

Senk av Sierra.


Dufman

Recommended Posts

Jeg har en 88' iS og tenkte å kjøpe ny senk til den. Derfor lurer jeg på litt erfaring fra andre.

Vil ha den lavest mulig, men jeg må klare å komme meg over en fartsdump.

Jeg ser H&R har både 40mm og 45mm. Noen som har montert 45mm med orginale dempere?

Jeg har gule koni bak, men foran har jeg nye orginal-dempere.

Har tenkt litt på coilovers og, men er avhengig av at senkinga er godkjent.

Sleng gjerne ut noen bilder og info om oppsett :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

noe du burde tenke på er at bakdekka blir skjev slitte og varer vel bare halvparten så lenge som dem burde.

og er ikke noen måte å justere hjulstiling bak uten og mygle værre med skiver og skjeve bolter:)

 

 

jeg har slengt i mellom skiver bak. tok maks 20 min å gjøre. Satte på nye vinter dekk før vinteren kom å har ikke sett antydning til skeivslitasje på de. Å det kjøres mye på asfalt.

 

Aner ikke hvor mye min er senka men hjulet ligger ganske kant i kant med hjulbua når man ser rett på hjulet bak. noe høyere foran desverre.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Jeg falt automatisk for 75/45. Men syntes det høres så mye ut. Jeg målte fra senter på felgen og opp til hjulbua, og det blir jo heelt perfekt.

Men denna bilen skal jo tross alt kjøres på norske veier. Kommer jeg til å ha noe eksos igjen f.eks?

Er det noen her inne som har, eller kjenner til en bil med samme type senking?

Link to comment
Share on other sites

super side, har leitet litt etter en side med senkesett til bilen min selv :) men er det universale dempere og fjærer på alle sierraer, siden det ikke står hvilken det er til, eller tuller jeg nå? :)

x - Opel Omega 2.0i x 2, 2.6i og 3000

x - BMW E34 525i

Ford Sierra 2.0l combi - spiker

Ford Sierra 2.0is 3 dørs

Link to comment
Share on other sites

Jeg falt automatisk for 75/45. Men syntes det høres så mye ut. Jeg målte fra senter på felgen og opp til hjulbua, og det blir jo heelt perfekt.

Men denna bilen skal jo tross alt kjøres på norske veier. Kommer jeg til å ha noe eksos igjen f.eks?

Er det noen her inne som har, eller kjenner til en bil med samme type senking?

 

Hvis du ikke er avhengig av å ha 3" eksosanlegg er det ikke noe problem å lage eksosen så høy at både stabstag,hengerfeste å diff tar nedi før du skrubber eksosen. ulempen er at du risikerer at det kan slå oppi karroseriet i dumper å sånn.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

må si så sant at å kjøre senka bil med org dempere suger så bort i natta !!!! å ha dempere som står i harmoni til fjærene er SÅ alfa & omega så man kan få d. ville mye heller ha kjørt med stivere dempere på org fjærer enn senkefjærer på org dempere. noe så jeg faktisk gjør på 2 av bilene mine. ene kjører jeg med rød koni og org fjærer å den andre er xr4x4n min med bilstein dempere og org fjærer, som forsåvidt får nye orginal høyde 4x4 cosw fjærer iløpet av våren

siste bilen jeg kjørte med først nevnt var en volvo s60 !! makan til sprettball skal man lete lenge etter. d var rett å slett ubrukelig i mitt syn

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Www.fahrwerke.de laver Kaw sættet. Ellers søg på ebay.de det er meget billigere.

 

noe du burde tenke på er at bakdekka blir skjev slitte og varer vel bare halvparten så lenge som dem burde.

og er ikke noen måte å justere hjulstiling bak uten og mygle værre med skiver og skjeve bolter:)

Cosworth 4x4 bagbroen hjælper meget på dette problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har nettopp bestilt fra fahrwerke.de selv. Det tok 2 uker og 1 dag fra jeg bestilte til jeg hadde de her. :)

 

IMG_20120711_181650.jpg

IMG_20120711_181726.jpg

Og dempere fra burton:

IMG_20120711_181638.jpg

 

De er i følge TÜV papirene godkjent til GBC, GBG, BNC, BEF, BFGC og BNG. Hvor jeg da selvfølgelig har BFG, som er vanlig sedan der BFGC er sedan cosworth. Noen som har støtt på problemer med dette angående godkjenning hos BT?

Edited by eivi91

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

De er i følge TÜV papirene godkjent til GBC, GBG, BNC, BEF, BFGC og BNG. Hvor jeg da selvfølgelig har BFG, som er vanlig sedan der BFGC er sedan cosworth. Noen som har støtt på problemer med dette angående godkjenning hos BT?

Min heter BAG så har vært litt skeptisk til godkjenning selv.

De bruker jo ikke paypal, var det noe problem med betaling til dem?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...