Jump to content

Mondeo -01. 1,8. Trend


LisaJohanne

Recommended Posts

Greia er altså at jeg har hatt min mondeo i nesten en mnd og har allerede startet med oppgradering av anlegget i bilen..

 

Orginalt er det en slik spiller:

Ford_6000-CD-RDS-EON_6000NE_YS4F-18C815_FD600A.jpg

Den har en rattfjernbetjening på venstre side..

 

Fikk min nye spiller i dag, en Pioneer 2DIN spiller..

http://www.pioneer.eu/no/products/25/109/281/AVH-8400BT/index.html

Etter å brukt såppass mye penger så fikk jeg til min store ergelse en overraskelse at ikke ISO kablene passet til spilleren... så driver nå å leter etter en type som passer til både spilleren og bilen.

 

Lurer på om denne passer?? vil være 100% sikker siden den er såppass dyr.. og mtp rattbetjeningsfunksjonen..

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4768&katid=286&id=

 

 

Er også interessert i tips om nye høyttalere til bilen.. Har spurt flere forskjellige, men er meget varierende om hva folk liker.. Om jeg bør ta 6x9" både front og bakdører, eller om jeg bør ha 6,5" , hvilke erfaringer har dere?

og hvilke erfaringer har dere med koaksialspillere? evt 3 eller 4 veis?

tenker sånn maks prisklasse 2000,- per par, men det dekker vel greit hos bilradiospesialisten.. mulig jeg tar å bytter ett par om gangen :)

Link to comment
Share on other sites

må desverre skuffe deg at en 2 din spiller ikke passer rett inn. Den må da tilpasses litt på rammen.

 

Jeg vil da tro den passer etter det jeg kan skjønne.

 

Hvis jeg husker riktig så er det 6x8 i dørene på mondeoen. på Thorshov tror jeg ett sett kostet 1300 kr(pioneer) Men, man kan jo selvfølgelig bygge om. kjøpe rammer så man kan bruke 6,5. tror også man får til 6x9.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil ikke 2DIN spilleren passe inn der orginalanlegget har vært?? Den er 2DIN.

Største bekymringa mi er om ISO adapteren jeg linket til vil passe både spilleren og rattkontrollfunksjonen..

Vet at det orginalt er det 6x8, men virker som det ikke er mye som skal til for å evt få 6x9 til å passe. Har også funnet adapterplate/ramme til mondeo som gjør at man kan installere 6,5" uten problemer.. men trenger litt tips ang koaksialhøyttalere om jeg skal velge 3 eller 4 veis..

Link to comment
Share on other sites

Det der er vel per definisjon en 1,5DIN spiller. Altså en Ford standard.

 

Du klarer ikke å presse en 2DIN spiller inn i det hullet ditt.

 

Ratt fjernkontrollen er riktig den, bare å bestille. Å skulle det være galt har en jo alltid 30 dager retur på ting bestillt over nett.

 

Hvorfor putte 6x9 i dørene? Ingenting låter så galt som noen slappe 6x9 tommere. Det skal også svært mye til for å få montert de på en slik måte att de hverken blir ristende, eller kommer i knflikt med dørtrekket eller ruta inne i døra.

Jeg har montert mange par med Pioneer sin blå sereie, de spesialtilpassede høytalerene til Ford og Mazda. Er i hovedsak de to merkene som bruker 6x8. Disse fungerer knall og er absolutt den enkleste løsningen.

 

Har du planer om forsterker og SUB?

 

4 veis koaksial er bare tull. Lyd deles i hovedsak opp i tre basis områder. Bass, mellomtone og diskant. Noe mer enn det trenger ikke lyden i bilen din deles i heller.

 

Husk att om du skal ha utbytte av noen "super" høytalere i bilen din må de drives av en forsterker, kablene må byttes ut, og du må støydempe dørene dine litt.

 

 

PS: Skal du være litt fremtidsrettet når du begynner med anleggs bygg nå kjøper du deg en spiller med DAB!

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

2 DIN spiller er bare å drite i med mindre du er utrolig fingernem.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

2 DIN spiller er bare å drite i med mindre du er utrolig fingernem.

 

Vi må vel legge til av med litt modifikasjoner så vil det gå. men hvor pent du skal ha det blir en annen ting.

 

Har selv hatt de pioneer høytallerene som jeg har nevnt. spilte bra :) men så er det ikke mye som skal til for at det blir bedre enn de som sitter i bilen orginalt :P

Link to comment
Share on other sites

Mener å ha sett att den adapteren kunne brukes en annen plass, men det skal jeg ikke være skråsikker på, en telefon ville nok vært på sin plass :smartass:

 

 

Uansett har hu jo kjøpt en spiller det ikke er plass til ^_^ så den må jo byttes.

 

 

Jeg antar basert på de spørsmål som stilles ellers i tråden her att trådstarter ikke har planer om å bygge om midtkonsollen sin sånn att 2DIN spilleren passer.

 

Vi må vel legge til av med litt modifikasjoner så vil det gå. men hvor pent du skal ha det blir en annen ting.

 

Har selv hatt de pioneer høytallerene som jeg har nevnt. spilte bra :) men så er det ikke mye som skal til for at det blir bedre enn de som sitter i bilen orginalt :P

Bare for å ha det på det rene.

 

Høytalerene Kjellcorp snakkes varmt om her er de samme høytalerene, jeg omtaler som Pioneers blå serie i mitt inlegg litt lengre opp.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

ISO adapteren er dyr ja, men den skal passe siden _orginalspilleren_ i bilen er en 6000 ettellerannet.. Den gjør også at rattbetjeningen blir opprettholdt.. er den lille boksen helt til høyre som koster peng.. jeg sendte inn ordren i går på både den, en sånn radioovergang og ett par nye høyttalere + adapterrammer til disse..

(Elektro?)mekanikern på verkstedet skal tilpasse 2DIN spilleren til bilen :) så det ordner seg ser det ut som

 

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4604&katid=645&id=

(høyttalerne)..

 

Skal nok få plassert inn sub og forsterkere etterhvert.. men er ikke stress nå siden jeg mer kjører med baksetene nede pga at jeg driver å flytter :)

dette er suben jeg har stående å venter http://ljudia.no/bilstereo-s82121/hyttalere-s82122/bass-c78201/zachry-bx-p12r-p372045/

Link to comment
Share on other sites

Det er klart det vil gå på et vis, men om det blir pent er jo en HELT annen sak :P Har fortsatt tilgode å se en Mondeo med 2 din spiller hvor det ser pent ut.

Edited by Stian MH

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Skulle sett denne før du begynte å handle, så kunne du sluppet ekstra bestillinger senere osv... De infinity høyttalerene er greie nok, men til den prisen så kunne du fått noe mye bedre. De høyttalerene passer heller ikke i bilen din uten adapter-ringer. En annen ting er å handle fra bilradio"spesialisten" som de så fint kaller seg, for de vet ikke alltid hva de snakker om.... Eller de vet det kanskje, men de driter i hva som er riktig, bra osv, så lenge de kan selge deg noen dyre saker ;)

Link to comment
Share on other sites

Skulle sett denne før du begynte å handle, så kunne du sluppet ekstra bestillinger senere osv... De infinity høyttalerene er greie nok, men til den prisen så kunne du fått noe mye bedre. De høyttalerene passer heller ikke i bilen din uten adapter-ringer. En annen ting er å handle fra bilradio"spesialisten" som de så fint kaller seg, for de vet ikke alltid hva de snakker om.... Eller de vet det kanskje, men de driter i hva som er riktig, bra osv, så lenge de kan selge deg noen dyre saker ;)

1+

 

I dette tilfellet var vel egentlig tråden bortkastet, da trådstarter hadde bestemt seg for egne løsninger uansett hva andres erfaringer og kunnskap angikk.

Link to comment
Share on other sites

Stian nevnte jo ikke årsmodell da :D

:glare: Mente jo selvfølgelig pre facelift daa :D :smartass:

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pga mye som blei tull med det her, så solgte æ spillern til brodern.. så fikk han installert den i sin CelicaT23.. Går for nesten samme modell men med 1DIN med utfellbar skjerm.. http://www.pioneer.eu/no/products/25/109/281/AVH-6300BT/index.html

blir ikke bestilt før til høsten pga mangler på kronasjer da vistnok hele bilkjøpet var en bom!!

 

hvor får man tak i monteringrammer som går fra 1,5 DIN til 1 DIN?

håper bare høyttalerne er OK, ellers blir de sendt i retur.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...