Jump to content

mt75 revers problem


Sta1n1

Recommended Posts

Sliter med å få mt75 kassen min i revers, alle andre gir fungerer. Er det mest antagelig gir overføringa som er noe slarken her eller ? går det å løse problemet midlertidig med enn slik quick shift ting ?

Link to comment
Share on other sites

Har samme problemet som deg, den kan til tider være umulig å få i gir, men når jeg skifter mellom 1-2-3-4 et par ganger hopper den tilslutt i revers. Klarer å "presse" den i revers, slik at ryggelysene kommer på, men den står fortsatt i fri. Regner med det er skiftemekanismen som er defekt i kassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nå har jeg nettopp byttet girkasse på min Escos pga dette reverse problemet og lure på hva er det som skaper dette problemet?

 

Har litt lyst å fikse opp igjen den girkassen jeg tok ut da den var meget bra bortsett fra den j***a reversen..

Link to comment
Share on other sites

Når vi er inne på overhaling av MT75 kasse, finnes det noen overhalingskit til disse?

Er det vanskelig og bytte lager/pakninger og synk. ringer selv på dem?

-1988 Ford Sierra Cosworth

-1992 Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte overhalings sett fra gears.tv er med lager syncronringer og pakninger. Kan også få nytt kjede og senter viscose. Jeg har ikke gjort jobben ennå, men det er nokså rett fram, egen service manual finner du på nett. Spesialverktøyet har vi på jobben

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...