Jump to content

Escort cosw på finn


vinge87

Recommended Posts

har sendt han mail om info, men kanskje noen her inne vet noe om den siden den har lagt LENGE tilsalgs?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

f.en den er solgt!!!!! fikk svar fra selgeren nå :(

 

Ja arne helt enig,

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Sammenlign prisene på Escos i England med andre/nyere biler i England. Escosen koster det samme som BMW e46 m3, Audi RS4, Evo 6 TME osv osv.

Strøkne biler går lett for £20000. Men det er vel riktig det ArneR sier..

Link to comment
Share on other sites

ford folk er kjipinger er bare tull..cosworth er for spesielt interesserte, og derfor er det ikke såå stort marked for sånne biler. m3 derimot ville "alle" ungdom ha, derfor er f.eks e36 dyrere enn escort cosworth i tilsvarende stand

Edited by Sierra_2.9

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

f.en den er solgt!!!!! fikk svar fra selgeren nå :(

 

Ja arne helt enig,

 

Ser for meg at den nye eieren er godt fornøyd, for den bilen den var **** meg pen!!

 

Å enig i at Arne har et poeng..

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Kjip fordi man ikke er interessert i å betale grov overpris for en bil som med stor sannsynlighet vil få skiltene klippet ved første møte med statens vegvesen?

Niks, ikke kjip, men realistisk entusiast!

Hvis denne bilen derimot, men dessverre mot formodning har oppgitt effekt skrevet inn i vognkort...

Åkkesom ser det ut som en styggfin bil, som fortjener et bedre liv enn å bli herjet rundt på bane.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

UANSETT hva jeg skal selge, så er det dritdyrt og folk pruter så de holder på å gjøre i buksa!!!! JO, ford folk er kjipe. Selvfølgelig finnes det unntak, det er mange av de her inne. Men omtrent i ALLE tråder eg leser så er det om å gjøre å få ting billigst mulig!!!!

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Link to comment
Share on other sites

UANSETT hva jeg skal selge, så er det dritdyrt og folk pruter så de holder på å gjøre i buksa!!!! JO, ford folk er kjipe. Selvfølgelig finnes det unntak, det er mange av de her inne. Men omtrent i ALLE tråder eg leser så er det om å gjøre å få ting billigst mulig!!!!

 

Poenget mitt er at jeg helt klart hadde betalt prisforlangende for denne styggfine Escorten HVIS bilen hadde vært godkjent.

Men forventer ikke at en bileier som glatt legger ut astronomiske summer på ekstrem og ulovlig motortrim viser forståelse når ulovligheten kritiseres, fordi slikt noe ikke betyr noe. Og da forventer man at alle "kjipinger" skal mene at en ulovlig trimmet bil er like mye verdt som man mener selv.

 

Alikevel, denne Escorten virker så fin at jeg ville betalt prisforlangende. I så fall hadde den blitt trimmet ned til lovlig effekt, etc. og fått et anstendig liv som en godkjent og rå gatebil. Slik hadde den nok blitt verdt pengene for mange flere "kjipinger" også :)

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok største grunnen til at Ford/Cosworth har et rykte for å være utrolig upålitelig. I England har de forstått det, og jeg tipper at de har mye mindre kr bruke på bil etter skatt og huslån er betalt. Er noe som heter: If its worth doing, its worth doing WELL!

Link to comment
Share on other sites

når du tenker på kor mye det koster å bygge ein reelt BRA bil så er 220 for ein sånn egentlig BILLIGT!!!!!!! men ja selfølgelig blir det fort problemer med biltullsyn, men sånn er det bare. alle vil ha det råeste, men ingen vil betale for det... virker som det er viktigere att det ser flott ut enn at det faktisk funker. er alt for mye kinadritt som florerer ettervert og da går det som regel til H....

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Er du entusiast nok så holder det å bare eie ein slik bil!

Å følge lover å regler å være bil interessert er bortimot håpløst i Norge!

I England kjører folk rundt med registrerte lenestoler for svarte ****!

vi er styrt som små barn i en barnehage der ingen skal ha noe tøffere enn andre.. Dritt land! :mad2:

(jada eg er klar over at det kan oppstå farlige situasjoner med ekstrem effekt/heime mek osv) men i utgangspunktet er det å fylle statskassa med avgiftspenger som er en av de viktigeste

grunnene til at alt skal være så vanskelig her! (trur eg)

 

Uansett, eg er entusiast! å gleden med å bare sette meg inn i ein av Cosworthene mine er som balsam for sjelen! :wub:

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Er du entusiast nok så tar du deg bryet med å få godkjent forandringer som blir gjort, slik at bilen får en bruksverdi. De aller fleste entusiaster jeg kjenner, uavhengig av bilmerke, setter nemlig stor pris på å fullt lovlig kunne nyte doningen sin på offentlig vei hver gang man har lyst. Og denne gleden betyr nok mer enn det å ha 400 hk i en bil som uansett ikke kan brukes på offentlig vei. Da hjelper det liksom så lite med 400 hk...

Og slik blir det naturlig nok uinteressant for de fleste å betale 220k for Escorten det her dreier seg om.

 

Forøvrig finnes det en mengde Nissan Skyline entusiaster også (drømmere). Men de fleste av de går typisk nok lei når de innser at bilen aldri vil få skilter...

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Er du entusiast nok så tar du deg bryet med å få godkjent forandringer som blir gjort, slik at bilen får en bruksverdi. De aller fleste entusiaster jeg kjenner, uavhengig av bilmerke, setter nemlig stor pris på å lovlig kunne nyte doningen sin på offentlig vei. Og denne gleden betyr nok mer enn det å ha 400 hk som i praksis er verdiløse så lenge bilen ikke er godkjent.

Og slik blir det naturlig nok uinteressant for de fleste å betale 220k for Escorten det her dreier seg om.

 

Forøvrig finnes det en mengde Nissan Skyline entusiaster også (drømmere). Men de fleste av de går typisk nok lei når de innser at bilen aldri vil få skilter...

 

Nå er grunnen til at ingen biler er godkjent regelverket og ikke at folk ikke tar seg bryet, så logikken din er ikke helt på nett. Vil tro at nesten samtlige her inne hadde hatt godkjente biler hvis det var mulig.

 

Man må heller se verdien i hvilke deler det faktisk er i en sånn bil, å da blir 220k latterlig billig for nevnte bil..

 

Skyline finnes det enormt mange banebiler av så de som vil ha de har.

Det er da også samme grunn til at de ikke får skilter, norsk mongolidregelverk.

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Er du entusiast nok så tar du deg bryet med å få godkjent forandringer som blir gjort, slik at bilen får en bruksverdi. De aller fleste entusiaster jeg kjenner, uavhengig av bilmerke, setter nemlig stor pris på å fullt lovlig kunne nyte doningen sin på offentlig vei hver gang man har lyst. Og denne gleden betyr nok mer enn det å ha 400 hk i en bil som uansett ikke kan brukes på offentlig vei. Da hjelper det liksom så lite med 400 hk...

Og slik blir det naturlig nok uinteressant for de fleste å betale 220k for Escorten det her dreier seg om.

 

Forøvrig finnes det en mengde Nissan Skyline entusiaster også (drømmere). Men de fleste av de går typisk nok lei når de innser at bilen aldri vil få skilter...

 

fins det ikke noe som er ulovlig med din granada?

Link to comment
Share on other sites

Nå er grunnen til at ingen biler er godkjent regelverket og ikke at folk ikke tar seg bryet, så logikken din er ikke helt på nett. Vil tro at nesten samtlige her inne hadde hatt godkjente biler hvis det var mulig.

 

Escorten det her dreier seg om har oppgitt effekt til 430 Hk. Noe den neppe er godkjent med. Men det er fullt mulig å gjøre den lovlig, vel og merke hvis det er av større interesse...

 

Hvorfor monterer jeg ikke turbo på den mye modifiserte Granada`n min som er godkjent med blant annet 24V motor og 207 hk i vognkort? Jo, fordi den da ikke lenger vil være godkjent. Med andre ord veldig mye god modding til ingen nytte. Så om bilen man har er godkjent eller ei, det er kun ditt eget valg, og ikke snakk om det er mulig. For øvrig, et regelverk MÅ det nødvendigvis være, så blir det jo opp til den enkelte å respektere det...

 

Huff, nå føler jeg meg egentlig som en skukkelig kjiping.. :P

 

fins det ikke noe som er ulovlig med din granada?

 

Jo, fikk påpakk i BT/SV kontroll fordi Azev A felgene har 12 mm for lav innpress :D

Ellers er alt godkjent i vognkort, og ingenting er endret eller jukset med i ettertid.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Jo, fikk påpakk fordi Azev A felgene har 12 mm for lav innpress :D

Ellers er alt godkjent i vognkort, og ingenting er endret eller jukset med i ettertid.

 

 

ok. hvordan gikk du fram å få godkjent granada med datasprut? og bruker du større dyser enn det som er org. på boa motoren? når jeg spurte om datasprut,dyser osv så fikk jeg et nei med en gang,

Link to comment
Share on other sites

ok. hvordan gikk du fram å få godkjent granada med datasprut? og bruker du større dyser enn det som er org. på boa motoren? når jeg spurte om datasprut,dyser osv så fikk jeg et nei med en gang,

 

Hva begrunnet de svaret med?

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Hvis folk mener 220' er mye for en strøken/bra escort cosworth, å hvertfall denne med mye grom parts,

så er dere veldig kjip! Godkjent eller ikke,en slik bil brukes som regel ikke hver dag hele året uansett,å da føler jeg at bruksverdi kan bli feil..

Det er mange escorter som drar ned lista,da de ikke er så bra forfatning.

Er kjip selv når det skal handles deler eller bil selfølgelig,da jeg ikke er av de rikeste:p men er ikke prutningsmonn fordi bilen ikke er godkjent me x antall hk..

Å godkjenning,ja hva skal man si..håpløst! Hvertfall de som ikke har vært i norge i 10år,å må betale avgifter hvis man skal godkjenne mer hk.

Å regner med du ikke har 4 katalysatorer på granada'n grandisjohn?:)

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

 

Å regner med du ikke har 4 katalysatorer på granada'n grandisjohn?:)

 

Fire katalysatorer har vel ikke engang en 93 mod. Scorpio 24V.

Og på en 84 mod. Granada er det ikke krav om katalysator i det hele tatt ;)

 

For øvrig, med bruksverdi mener jeg "bruksverdi". Altså at en bil bør ha bruksverdi selv om den kun har begrenset bruk, som min egen Granada som kun er en kosebil. Men dette er meg, og jeg skal ikke legge legge meningene mine på andre :)

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

2 da :smartass: hvis du ikke har katalysator så har du sikkert mer hk enn hva som står i vognkortet til den pene granada'n din :wub:

hvis den escort'en hadde vært godkjent med 400hk,bremser++ så kunne sikkert prisen vært mer,å de rette personene har kjøpt tvert.

 

Regner med denne har 227hk på "gata" å 430hk på bane:)

Akkurat som min :whistling:

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...