Jump to content

Escort cosw på finn


vinge87

Recommended Posts

hvis den er så strøken som den ser ut så er den jo lett verdt 220. for noen år sida hadde den liggi til 300 tenker jeg! hadde jeg kjøpt den hadde jeg bytta til org kasse og justert ned til rundt 360 hester omtrent og brukt den på gata :)

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

For å bytte motorstyring skal det gjennomføres syklustest for å dokumentere at utslippene er de samme.

 

Regner med du har gjort det du da?

 

Utslippene er ikke de samme som maks verdiene for en 84 mod.

Testresultatet fra siste EU kontroll viser at utslippene er mye lavere...

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Utslippene er ikke de samme som maks verdiene for en 84 mod.

Testresultatet fra siste EU kontroll viser at utslippene er mye lavere...

 

Og så? Det er her de fantastiske reglene man er så glad i her til lands ødelegger for deg.

At utslippet er bra ved et gitt turtall på en eu-kontroll betyr ikke at det er det samme som originalt under kaldstart etc..

Og i Norge er dette helt på trynet nøye vettu. Regnskogen betyr mer her til lands enn veier og sykehus.

 

Bilen din er nok ikke like lovlig som du tror den er dessverre og sånn er det for veldig mange. Så lenge det ikke står godkjent med annen motorstyring i vognkortet er bilen din i praksis ulovlig..

Link to comment
Share on other sites

folkens bilen er solgt hehe :shutup:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Og så? Det er her de fantastiske reglene man er så glad i her til lands ødelegger for deg.

At utslippet er bra ved et gitt turtall på en eu-kontroll betyr ikke at det er det samme som originalt under kaldstart etc..

Og i Norge er dette helt på trynet nøye vettu. Regnskogen betyr mer her til lands enn veier og sykehus.

 

Bilen din er nok ikke like lovlig som du tror den er dessverre og sånn er det for veldig mange. Så lenge det ikke står godkjent med annen motorstyring i vognkortet er bilen din i praksis ulovlig..

 

Ja, at utslippet ved kaldstart på min bil ikke er testet og godkjent må for alt det er verdt brukes som et argument i denne diskusjonen, som for øvrig omhandler en bil som ikke er godkjent med dobbel effekt av det tillatte.

Say no more :glare:

 

Åkkesom, hvis kravet er at en syklustest er det som kreves for å få datasprut godkjent, så er jeg villig til å gjennomføre den. "Godkjent med Emerald motorstyring" er selvsagt bare morro å ha i vognkort :)

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Godkjent eller ikke godkjent, den er verdt hva folk er villig til og betale. Og bilen er solgt så var tydeligvis verdt prisen...

 

Når det gjelder godkjenning så kreves det dokumentasjon fra TUV eller lignende uavhenging test lab som Statens Vegvesen godtar, så da blir ting fort vanskelig og få godkjent. Om det er noen som føler for og argumentere mot det så må de gjerne ta kontakt med meg, så skal dere glatt få lov til og sørge for godkjenning av mine bremser, felger og eksos. Det er lett og sitte her og argumentere for ditt og datt, det og få det godkjent i den virkelige verden er faktisk nærmest håpløst i vårt fantastiske land.

Hilsen en som jobber hos kjøretøy importør og registerer kjøretøy jevnlig.

Link to comment
Share on other sites

Ja, at utslippet ved kaldstart på min bil ikke er testet og godkjent må for alt det er verdt brukes som et argument i denne diskusjonen, som for øvrig omhandler en bil som ikke er godkjent med dobbel effekt av det tillatte.

Say no more :glare:

 

Åkkesom, hvis kravet er at en syklustest er det som kreves for å få datasprut godkjent, så er jeg villig til å gjennomføre den. "Godkjent med Emerald motorstyring" er selvsagt bare morro å ha i vognkort :)

 

Argumentet var like godt som ditt ang entusiaster med godkjent bil.

 

Hvis du ikke ser dobbeltmoralen i at din egen bil ikke er godkjent så greit..

 

Har du enkel tilgang på godkjent laboratorium så er det bare å godkjenne det ja, evt ta deg en tur til TÜV..

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

Har du enkel tilgang på godkjent laboratorium så er det bare å godkjenne det ja, evt ta deg en tur til TÜV..

 

Noen som er sikre på om dette er et problem med biler som ikke har innsprut/ katalysator originalt?

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

 

Noen som er sikre på om dette er et problem med biler som ikke har innsprut/ katalysator originalt?

 

Det er det vel ingen som egentlig veit :glare:

 

Men som jeg nevner skal en ombygd Granada med 2,9 og datasprut til godkjenning hos BT den 29/5

Kommer seff til å forhøre meg med eieren om resultatet...

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...