Jump to content

Oppgraderte motorfester / girkassefester


torstein

Recommended Posts

Har brukt vibratechnics fester til motor og gir, fungerer bra det.

 

tenker også at det fungerer bra. men også at noe hjemme mek funkerer like bra. da lommeboka er tom for øyeblikket etter alt for mye gromdeler er blitt handlet i det siste...

Link to comment
Share on other sites

det siste kittet er vel til escort mk1-2. men på bilder var ikkje foringen med... har vel vert mye forskjellige "billig" versjoner som har gått i oppløsning etter noen få 1000km. men hvilken motor er det snakk om og bruk...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Om du skal bruke hocky puck så ikke bruk gjennomgående bolt. Om gjennomgående bolt kommer i kontakt med metallet i motorfestet og metallet i traversen så forpalnter den all vibrasjon. Da tror jeg faktisk det er bedre med helt stumme metallfester.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

jeg har til gode og oppleve noe som helst postitivt ved hjemmelaga motor/gir/diff fester, på en bil som skall gå på gata.

Prøvd båtruller og hocky pucker, samt en hel mass annet ræææl!

Bruk heller noe kroner på ordentlige fester, da slipper du støy og unødvendig karosseri resonans.

 

som espen nevner, så er nokk hel stumme fester, minst like gode som fester med gjennomgående bolt og noen form for gummi..

 

det er ikke helt uten grunn at festene koster en slump med penger, det er en hel del med og lage ordentlige fester som skall holde, og ikke minst holde komforten til stede.

Link to comment
Share on other sites

Festene i traversen og diffen på GLen min er stumme. Egentlig helt supert å kjøre med :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

det siste kittet er vel til escort mk1-2. men på bilder var ikkje foringen med... har vel vert mye forskjellige "billig" versjoner som har gått i oppløsning etter noen få 1000km. men hvilken motor er det snakk om og bruk...

 

cosworth motor og bare til hærjing..

Link to comment
Share on other sites

cosworth motor og bare til hærjing..

 

Jeg har et par Vibratechnics til 4x4 Cosworth om du trenger. Lite brukt :)

Ford Escort RS Turbo S1

Ford Escort RS Turbo S2

Ford Escort XR3i 1983

Ford Escort RS1600i 1985 replika

Ford Escort 1.3 1981

Volkswagen splittbuss 1967

Link to comment
Share on other sites

Da girkassa sitter stumt skrudd fast i motoren så innbiler jeg meg at det er veldig dumt å lage stumt girkassefeste uten å ha stumme motorfester. Da ville nok ting fort bli brutt i stykker.

 

Det samme gjelder traversforinger og diff feste bak. Der er det også en fordel å oppgradere likt.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...