Jump to content

Hvor langt på gira?


triggerhappy

Recommended Posts

  • 2 months later...
Guest ykarlsen

Da burde min oxo være død for lenge siden. Har fådd flytta sperra til ca. 7400. Funker fint på min da. men har vel noe større dyser oxo da......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg kan ikke skjønne at det ikke skal være nok bensin jeg, og noen annen grunn kan ikke jeg skjønne at det skal være til at de ikke vil dra den lengre. Men det kan jo hende de tar i så de er på den sikre sida. Det er ihvertfall ikke det mekaniske som tar kvelden ved 6100 omdreininger. Orginalbunnen på motoren skal tåle 7200 uten problemer. Med sterkere festematriell så passerer 8000 uten problem. Sa de ikke hvorfor de ikke ville dra den lengre da ? Annet en generell frykt for at den skulle rase..

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen

Skjønner det ikke jeg heller.... Men det kan jo ha å gjøre med turboen, eller tempen på innsugslufta...... Men matriellet skal jo tåle det normalt sett da..

Link to comment
Share on other sites

Må være det lille eksoshuset ditt på turboen som i så fall kan være årsaken, åssen kan du foresten kalle den for det som står i signaturen din ?? Kommer jo ikke særlig lengre unna en T4 enn det der.

Min turbonetics (på sedanen) ble kalt for en T4 hybrid, den hadde AR82 eksoshus, eksoshuset ditt passer vel omtrent inni der triggerhappi ;)

Uansett er det langt unna en optimal turbo for et grådyse-oppsett.

Link to comment
Share on other sites

Skal jo henge på greip med kompressorhuset også da, men at den turboen din er noe annet enn en T3 (bare i turbonetics-format) ville overraske meg stort, er vel noe KRB har levert som erstatning til en T3 tenker jeg. Men skal man ha mye HK og moment er det ikke en liten turbo som gjelder i hvertfall ;)

Klart at en med større eksos lader seinere, men den gir desto mere på høyere turtall da, skulle jeg hatt samme oppsettet igjen hadde jeg nok gått ned til AR63 eksoshus, det er det samme som T35'en har.

Link to comment
Share on other sites

Men hvis vi sammenligner bremsepapirene våre, så hadde du 30 hk mer enn meg, og da hadde du skikkelig vivhusventilasjon og plenumsshims. Både Jens og Guldbrandsen mente at med ny veivhusventilasjon ville jeg få ca. 10 hk mer, og med plenumsshims enda 5-10. Og dreiemomentet mitt var det jo ingenting i veien med. Så er det virkelig så stor forskjell?

 

Vet du prisen på å gå opp til AR63? Er det noe mer som må byttes?

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Men hvis vi sammenligner bremsepapirene våre, så hadde du 30 hk mer enn meg, og da hadde du skikkelig vivhusventilasjon og plenumsshims. Både Jens og Guldbrandsen mente at med ny veivhusventilasjon ville jeg få ca. 10 hk mer, og med plenumsshims enda 5-10. Og dreiemomentet mitt var det jo ingenting i veien med. Så er det virkelig så stor forskjell?

 

Vet du prisen på å gå opp til AR63? Er det noe mer som må byttes?

Ikke heng deg for mye oppi talla, det er responsen og på hvilke turtall som også er interessante. Ingen som bare bytter et eksoshus, resten må stemme, aner ikke hvilket kompressorhus du har jeg.

 

Står vel noe på diverse turbo-produsenters sider om dette Count.

Link to comment
Share on other sites

Snakka med KRB om det rett etter at jeg kjøpte bilen. Han sa at turboen min er den som er god for 380hk. Jeg kunne bare bytte eksoshus så var den god for 420hk, husker ikke hvilken AR, men det er vel ikke umulig at det er den du hadde? Han snakka om at prisen på det lå på rundt 3000 for større eksoshus.

 

Uansett, så går bilen mer enn bra nok sånn som den er nå. Får lære meg å kjøre en del bedre, så bytte eksoshus til neste vinter.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...