Jump to content

Hvor langt på gira?


triggerhappy

Recommended Posts

Snakka med KRB om det rett etter at jeg kjøpte bilen. Han sa at turboen min er den som er god for 380hk. Jeg kunne bare bytte eksoshus så var den god for 420hk, husker ikke hvilken AR, men det er vel ikke umulig at det er den du hadde?

Enda et stykke unna min turbo, den var god for over 450hk, og koster hos KRB over 13k. KRB kalte den for steg 5. Men hvis kompressor delen din er det samme, så er det jo bare å skifte eksoshuset.

Link to comment
Share on other sites

Var ikke den turboen unødvendig svær med tankte på hvor mye effekt du tok ut med den, kammer osv.?
Jepp, men så blei planene mine litt endret da jeg kjøpte annen bil, hadde nemlig planer om nytt innsug og andre kammer denne vintern, så "prosjektet" blei aldri fullført, slik jeg hadde tenkt.
Link to comment
Share on other sites

Blir det noe futt i vingebilen etterhvert da?

Skal foreløbig bare kjøre et grønndyse-oppsett, skal ha karosseriet strøkent før våren.

Ny motor skal bygges etterhvert, da er målet 800 NM.

 

 

800nm er rått! Blir det gatebil eller banebil på skilter? Bestemt deg for hvem som skal bygge motorn? Eller gjør du det meste selv?

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Er snakk om gatebil selvsagt, gjør alt arbeidet selv, utenom maskinering og deleproduksjon.

 

Ville nok gått for AR63 ja, ville vel kanskje sjekka andre steder for pris, var jo ikke akkurat billig det der.

 

www.krbtrading.no

 

Har ikke planlagt drivverk eller noen andre ting enda, er et prosjekt som strekker seg et par år frem i tid dette her.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...