Jump to content

tett bensin filter?


Scorpio2.8

Recommended Posts

hei nå i dag holdt jeg på litt i garasjen, da kom jeg over en jerry kanne med rundt 15-20 liter bensin bekka dette neppå scorpioen min.

plutselig kveltes bilen på tomgang, den startert et par ganger etterpå men med en gang jeg rørte gassen ble den kvalt igjenn, nå starter den ikke lurer på om bensin filteret er tett. det er mulig at det var en del dritt i kannen....

Link to comment
Share on other sites

Kan jo ha vært en liten mengde vann på kanna, sånn at du har fått et stort kondensproblem? Ta av bensinslangen og kjør bensinpumpa, så finner du i allefall ut om den får bensin. Så kan du også kjøre bensin ned på ei flaske og undersøke om du har helt på noe skvip som motoren ikke går på.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anntar at du har kontroll på hva som var på kanna slik at du ikke har fyllt på diesel eller parafin?

Hvis det kommer bensin/veske frem til railen i rikelige mengder og du har gnist pluss at bilen bråstoppet etter at du fyllte på innholdet i jerrykanna så trur jeg løsningen blir å tappe hele bensinsystemet, rense det og fylle på ny fersk bensin og en skvett med kondensfjerner.

Det kan imidlertid være litt vrient å tømme fuelrailen for bensin uten å demontere den..

Hvilke type motor forresten? 2,8 EFI?

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er sånn at:

Hvis det kommer bensin/veske frem til railen i rikelige mengder og du har gnist pluss at bilen bråstoppet etter at du fyllte på innholdet i jerrykanna

 

Så er jeg redd dette er løsningen..

 

så trur jeg løsningen blir å tappe hele bensinsystemet, rense det og fylle på ny fersk bensin og en skvett med kondensfjerner.

Det kan imidlertid være litt vrient å tømme fuelrailen for bensin uten å demontere den..

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Hvis det står vann ned mot dysene forsvinner ikke dette ut ved å kjøre pumpa. Vann er en del tyngre enn bensin og synker derfor til de laveste pungtene.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Koblinga ved bensinfilteret er fint.

Men bør vel gå å pumpe ut alt framme ved motoren også.

 

Så fyller du på 20 liter frisk bensin og kinner i gang motoren. Det som blir værende igjen av skvip i fuelrail etc går bare i retur til tanken når du kinner, og utgjør bare en desiliter eller to, så det merkes ikke iblandet 20 liter frisk bensin.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...