Jump to content

Girboks 2wd


SierraCos2wd

Recommended Posts

getrag motorsportkassa :smartass: ... bråker noe j.. men rå å kjøre med, men å få tak i ei som er bra er verre etterhvert... ellers er vel store selholm råe, men dyre(eller alt etter hvordan ein ser det)...

 

Jeg rasa getrag rs500 motorsport kassa mi ved pådrag i 3dje gir. Etter det kjøpte jeg sellholm sekventiel som har fungert utmerket! :) Den skal forøvrig selges så snart jeg får den ut av bilen med solobari "x-track" spakstell. :)

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg kjøpe meg "grom" kasse så har jeg meget lyst tell å kjøpe meg Tractive kasse. Disse er meget lette å overhale/bytte drev , lav vekt. og de leveres med "drop gear" så det er også enkelt å bytte utveksling på utgående aksling. 17mm drev og er satt opp til å klare 600nm

sjekk ut linken folkens.

 

Tractive

Edited by ford-racing

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Breda har brukt tko600 dogboksen en stund, ser ut til at det fungerer greit? Steffen Svingen kjøpte min gamle tilsvarende kasse, og raste 3. giret etter en stund.. Hvorfor husker jeg ikke, men den ligger til salgs (overhalt) på finn ennå tror jeg. Skal tåle endel den altså!

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Til ditt bruk kreves det nesten en dogboks, så ville ikke nedgradert til en vanlig synkronisert fra den du har nå. Hvilke problemer opplever du med ludde-satsen? Bråk?

 

Ludde kassen har ikke vært noen problemer med på min 4x4.Er veldig fornøyd :) Bråker vel heller litt mindre enn andre dog-kasser.

Ifølge han som lager disse kassene hadde ingen kasser kommet tilbake igjen pga problemer, så lover jo bra :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Greit med noe til en grei pris man faktisk får deler til når man trenger det..

Får deler når man trenger det til tremec også.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Prisen da?

Jeg betalte 3000 kroner for kubbeaksel, tredjegir og syncringen til tredje, noen låseklips og noen o-ringer, med frakt fra usa.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

en ny tko 600 får man vell helt ned til en 2200 usd, kommer litt ann på hvilken utveksling/splines man velger.

Å ikke minst om man skall kjøpe med DOG ringer i stede for synk..

Jeg har ikke fått kjørt stort med min ennå,men sålangt så er jeg strålende fornøyd..

 

tremec sies også og være megt lett overhaldt, ikke har jeg prøvd det selv, men har sett det blitt gjort over kvelden/natta oppe på ACR..

Link to comment
Share on other sites

tremec sies også og være meget lett overhaldt, ikke har jeg prøvd det selv, men har sett det blitt gjort over kvelden/natta oppe på ACR..

Jeg har overhalt mine synckasser mange ganger, og konverterte etterhvert fra sync til dog selv.

Bilde0410.jpg

IMAG0200.jpg

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

hvordan ble girkassen i bruk etter ombygginga?

Mtp at det egentli er en bruks bil den sitter i?

Den ble helt sjef da. Litt bråk ved giring selvfølgelig, men ellers helt lik. Men mye raskere giring og mye mer leken. Og ikke minst slippe redselen for å dra en syncring ved lekikng. På gata så sleit jeg jo endel med å få den i første, pga veldig høy tomgang på motoren. Det også var jo løst da.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Man får disse satsene fra liberty helt slik man vil, feks synkro på 1. og 5. , og dog på resten. TKO er enkel å overhale da 5. giret som er et h***** på T5 er permanent på utgående aksel (ingen kjip avdrager trengs).

 

Hvis man tror dogsatsene er billige så tar man feil.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Man får disse satsene fra liberty helt slik man vil, feks synkro på 1. og 5. , og dog på resten. TKO er enkel å overhale da 5. giret som er et h***** på T5 er permanent på utgående aksel (ingen kjip avdrager trengs).

 

Hvis man tror dogsatsene er billige så tar man feil.

 

 

alt som er gøy koster penger!

Link to comment
Share on other sites

Komplett tko600 med dog på alle gir, shortshift og alle options koster 3812 dollar.

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...