Jump to content

Innklappbare speil Ford Focus


efosst

Recommended Posts

Hei

 

Noen som vet om det er mulighet for å slå av at speilene automatisk folder seg inn? Bilen min er en 2012 Focus Titanium.

 

Har sett i instruksjonsboken, men ingenting der, og nå som frosten er her, hadde det vært fint med denne muligheten.

Link to comment
Share on other sites

Niks, går ikke.. Har spurt..! Har også spurt om å få deaktivert den forbanna bakruteviskeren som går på når man setter bilen i R og har vindusviskerne på forran.. Forbanna irriterende egentlig..

 

Så da tenker jeg at snø og is får bare ødelegge speilene, så skal jeg fint klare å ta krangelen med Ford om bytting av speilene på deres regning :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Men, jeg hadde jo bilen min forrige vinter også, var ikke noe problemer :) Men, så skal det sies at jeg hadde garasje forrige vinter, men bilen stod fortsatt en del ute.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Har sendt mail til Ford og spurt om hvordan de stiller seg iforhold til ansvar hvis speilene skulle bli ødelagt pga frost. Og hvorvidt ford har planer om programvare som lar en stille inn dette selv.. Hvis ikke, så får vi be ford spandere batteridrevet hårføner til alle :lol:

 

Tenkte på det samme imårres da ene speilet var frosset fast å ikke slo seg ut.

Man kan jo ikke la vær og låse opp bilen heller for snøkosten og iskrape ligger jo inni

 

En måte å sørge for at speilene ikke "slår" seg ut når du åpner bilen, er å manuelt "lukke" de før du skrur av bilen, da åpner de seg kun når du selv trykker på knappen igjen manuelt.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Ja men jeg gidder jo ikke å gå ut av bilen å slå inn speilene værgang jeg stopper i tilfelle det snør osv.

Må jo settfølgelig gå ann å koble ut denne funksjonen. Vil ikke ha den borte på sommern

Slår inn speilene når jeg skal kjøre fort, mindre luftmotstand. Hehhehe

Si fra når du hører noe Stian :)

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke skjønne at dette ikke kan programeres om. Det er tross alt programert til å gjøre dette.. Mulig forhandlere ikke har utstyr til å programere biler?

R&S hadde ihvertfall ikke dette da jeg spurte sist :)

 

Men jepp, skal si ifra når jeg får svar :) pleier som regel ikke å ta så lang tid med Vigdis :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

R&S hadde ihvertfall ikke dette da jeg spurte sist :)

 

Men jepp, skal si ifra når jeg får svar :) pleier som regel ikke å ta så lang tid med Vigdis :)

 

Ang bakrutevisker så er den iallefall mulig å programere vekk på Mondeo, så skulle tro det var mulig på Focus osgå :)

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Ang bakrutevisker så er den iallefall mulig å programere vekk på Mondeo, så skulle tro det var mulig på Focus osgå :)

 

Ikke ifølge Ford :) kan jo være at det har kommet noen oppdateringer siden jeg spurte sist :) vet ihvertfall at første runde med focus mk3, ikke får oppgradert til norsk meny :(

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Ikke ifølge Ford :) kan jo være at det har kommet noen oppdateringer siden jeg spurte sist :) vet ihvertfall at første runde med focus mk3, ikke får oppgradert til norsk meny :(

 

Altså den kan programmeres vekk, så den er helt ute av funksjon. Det har jeg selv gjort på et par kundebiler. Da er jo selfølgelig ulempen at en ikke får brukt den i det hele tatt :P Så en kan ikke bare programere ut reversfunksjonen. En annen ting er jo at de starter kun av seg selv når viskerbryteren står på AUTO, men det er du vel klar over :)

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Jepp, men sånn været er i Norge så er det fort gjort å glemme å ta den ut av auto =P

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Har fått svar fra Vigdis på Ford at hun venter på et svar å bli klok av :)

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Dette blir vel som med vag og deres mangel på kunnskap med det å programere om forskjellige funskjoner.

 

Vet en kar i stavanger-området hadde vært i kontakt med flere forhandlere i området angående det å programere om et par småting, men dette gikk ikke ann. Ved en tilfeldighet kom han over en annen vag-man i nærområdet som fikk dette til uten problemer.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen er jo ofte på hva man faktisk får til, hva man har lov til(fra fabrikant) og hva man ikke har lov til :) Men selvfølgelig så er det ofte veldige "firkantet".

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder innklapping på speil, sier en her på jobben at det var nevnt på et Ford kurs, men han husket ikke hva som ble sagt på det. Er bare visse ting vi kan programmere om, andre har man ikke muligheten til, da det ikke er noe av på funksjon. Skal se etter neste gang jeg har dataen tilkoplet på en Focus

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen er jo ofte på hva man faktisk får til, hva man har lov til(fra fabrikant) og hva man ikke har lov til :) Men selvfølgelig så er det ofte veldige "firkantet".

I det tilfelle jeg nevner på så gikk faktisk en mekaniker inn og prøvde å få det til.

 

Det kan jeg skjønne, men da kan de vel si det som det er at det har dem ikke lov til, fremfor dette går ikke.

Også vil jeg tro at enhver oppegående forhandler skjønner, i dette tilfelle, at det handler om å slippe unødvendige reparasjoner og garantisaker, og der igjen ville tillatt slike endringer.

Med mindre tilfellet er at speilene trigger en annen funksjon, så en slik endring vill rote til og skape mer skade enn glede. Men da er vi inne på det at da burde dette opplyses om i fra forhandleren.

Link to comment
Share on other sites

Svar fra Vigdis på Ford :)

 

Vår produktansvarlig kjenner ikke til at det skal være / eller komme noen programvare som gjør det mulig å styre dette selv.

 

Jeg skal sjekke litt nærmere med vår tekniske ekspert, men han er ikke på kontoret på noen dager.

 

Kommer tilbake til deg

 

Jeg har da formulert om spørsmålet til hvem som har "erstatningsansvar" hvis motoren blir ødelagt når speilet fryser og alt det greiene er.

 

Edit:

Hun skulle ta saken videre på neste møte de har, og komme tilbake med hvem som har ansvaret.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Gidder ikke lage en ny tråd på dette!

Er ny her, men har vært Ford mann i 36 år ;) Så kan nok hende jeg poster litt bilder fra gamle gatebiler og nyere løpsbiler her.

Det har seg sånn at jeg har solgt et par nesten nye 182hk Focuser. Med alt utstyret er det ikke lett å forstå seg på alt, men har funnet ut det meste, ,selv om jeg ikke har kjørt bilene så veldig mye. En kunde ringte meg og lurte på om jeg visste hva det gule lille lyset som dukket opp i speilet var. Jeg har prøvd å google det. Prøvd bilen, og det virker som det kommer opp tilfeldig. Det gjør nok ikke det, men jeg klarte ikke å sanse hva det skulle være godt for! Noen som har noen ide?

Altså et lite rund led lignende lys i utespeilet... PÅ forhånd takk for hjelp :)

 

Følg oss på facebook :) (Vårt team) http://www.facebook.com/davidnordgardmotorsport

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...