Jump to content

Turbo problemer


Connect1

Recommended Posts

Hei.

Har en connect 2005 modell som går skikkelig dårlig. Hadde mistanker om turboen så jeg la meg under bilen og så at staget som går ut av turboen har knekt av fra noe som går inn i eksosen(?).. Er dette noe jeg kan få kjøpt løst? Og er det mye jobb å bytte turbo på disse?

Link to comment
Share on other sites

Et bilde her kan nok hjelpe godt, da forklaringen da det du forklarer er litt uklart.

Bytte turbo der er skikkelig drittjobb :)

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som om du meine staget mellom eksos huset og den vakum klokka som sitter på kompressor huset, uten det staget vil wastegate spjeldet slippe eksosen rett i eksosen i stedenfor gjennom skovlene på turboen. Usikker på om det er å få bare staget løst.

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

Tror du skal slite hardt med å få sveist det der, ser fordømt trangt ut. Men å demontere turbo er jo noen timers jobb det å, så er vell verdt ett forsøk bare vær obs på att du sveiser den i rett vinkel ellers kan du få problemer med enten for høyt eller for lavt ladetrykk.

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Link to comment
Share on other sites

Ja, blir nok ganske trangt men verdt et forsøk kanskje. For dette er vel noe som ikke fås kjøpt løst.. 27.000 skulle bilia ha for jobben og ny turbo. brukt koster bare 3500 men hvis det er vanskelig å bytte turbo så er det vel ikke så lett når det eneste jeg har er to stk ramper og må ligge på bakken :P

 

Hvordan funker denne egentlig? Hvis jeg sveiser den på vil turbo trykket komme tilbake? skjønner ikke hvorfor denne har noe å si om den er sveisa på en fast plass eller henger sånn(kanskje dumt spørsmål, men er ganske fersk)

Edited by Connect1
Link to comment
Share on other sites

Tror det blir en utfordring å sveise der gitt.. men verdt et forsøk. Får jeg ikke kjøpt den delen løs må jeg jo uansett kjøpe ny turbo så taper ikke mye på å prøve :P

 

Takk for infoen gutta :)

Edited by Connect1
Link to comment
Share on other sites

Staget til aktuatoren skal jo kunne bevege seg på WG, så sveise er ikke så aktuelt. Det er jo veldig liten belastning på dette, så du trenger ikke mye styrke for å holde staget på plass. C-klips, låsetråd etc funker jo.

Og selv om du ikke får denne delen løst hos Ford, så er det sikkert mulig å finne en på høggern og skru deler der.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er kanskje den som du trer staget nedpå som har knekt av/løsnet. Er jo ikke akkurat lett å se på de HD bildene :)

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Ja, er den tappet som er knekt.. staget er helt og fint :) takk for infoen.. Skal til mekonomen på onsdag så får si det til dem, så kanskje de eller bilia/røhneselmer kan skaffe delen :)

 

Du får ikke noe løs del der. Visst jeg ikke husker helt feil, så er wastegaten en del av eksos manifold, som igjen er en del av turboen. Alternativet er en brukt turbo, evt sveise på tappen

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

tanken er at finner jeg ikke noen som kan sveise det må jeg bytte den. Altså kjøpe en brukt en. Vil jo helst gjøre det enklest mulig men finner ingen som kan sveise det og det starter å haste litt med å få dette fikset :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...