Jump to content

varm motor. problem?


ahs1989

Recommended Posts

hallo. jeg har et problem med en bil. motoren blit alt for varm. og inni med dashbordet viser den tempraturen at den er over den røde streken etter ca 15 min kjøring. radiatoren røykte og lekkte før. denne skiftet jeg i dag. tanken til kjølevæske lekker ikke. og er halvfull sånn som det skal være. har og åpning til selve radiatoren. virker som dette ikke vil kjøle motoren som den skal gjøre. viften funker. har ikke sjekket termostat da jeg ikke har peiling på hvor den er.

prøvde og se om det kom noe kjølevæse fra tanken til radiatoren den slangen. ser veldig dødt ut. tett? og de 2 andre slangene er ikke tett.

prøvde og blåse gjennom radiator slangen til tanken. det gikk ikke. har og tatt oppi litt kjølevæske i selve radiatoren. men motoren blir fortsat overheated.

dette er snakk om en 95 modell.

 

takker for svar :)

Link to comment
Share on other sites

er en accent drit :P kjøpte den billig. ja hvordan lufter jeg dette da? har prøvd og lufte det etter det jeg har lest på nettet.

kjørte den i dag og da varte bilen lengre en vanlig. men såå ble den varm og bynte og røyke :P biln har kun gåt 123 000.

Link to comment
Share on other sites

på enkelte biler så må man lufte systemet ett par ganger før det blir greit, da lar du den bare stå på tomgang til den blir varm så gjentar du det en gang til (mulig du må etterfylle litt)

er lengesiden jeg har gjort dette nå :)

TbwraZY.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...