Jump to content

Bakre tårnstag


D.D.Wernberg

Recommended Posts

Har et OMP stag liggende i garasjen ;) Kom med et bud!

Er vel samme avstand på tårn på cc og sedan?

 

Løten

 

Har ingen aning om det er forskjell da jeg kun har vært borti cc :smartass: men skulle da tru det:)

 

300? :D

 

Fant detta, men regner med at festene på bildet kun er for visning, for må vel væra to ører, så dempertårnet blir i mellom disse to ørene vel? :whistling:

 

http://viewitem.eim.ebay.no/OMP-BLACK-REAR-UPPER-STRUT-BRACE-FORD-SIERRA-COSWORTH/170978900530/item

 

Har du evt et bilde av ditt Ørjan?

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hjemmelaget i min bil å der er det kun festet på den ene siden av dempertårnet. Trur OMP stag o.l. er likt det jeg har.

 

Sedan å CC er like mellom tårna.

 

 

Så lenge det sitt så er jeg fornøyd :D Tenkte spesielt på bilde i linken, hvor det var sylinderforma feste...

 

Takker for oppklaring 2.3GL:)

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Merker det faktisk en del forran også. Eg hadde koni dempere med eibach fjærer, og eg merket at den ble mye mer stabil med krengingstag forran :) Har forran og bak eg :whistling:

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ærlig talt ikke si at jeg merker så store forskjellen på min. Mulig jeg merker det hvis jeg tar av staget igjen. Den fordelen jeg ser er at karroseriet blir stivere å vrir seg mindre under påkjenning å da sparer man skjøter o.l. for en del stress

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

bak er greit ved coilovers da dei er mjuke der. men tårnstag ellers som ikkje blir "oppspent" har liten effekt.

 

Hvordan ville du spent det opp? Jeg hadde hjulene oppe fra bakken når jeg skrudde det til. Skulle tru det var nok når det ikke er justering på staget

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ville du spent det opp? Jeg hadde hjulene oppe fra bakken når jeg skrudde det til. Skulle tru det var nok når det ikke er justering på staget

 

når det ikkje er mulig å justere så er det ikkje noe hjelp i, men å jekke opp er ein bra måte for da får du ivertfall det lillen som er... men foran bør som regel tårna jekkes litt fra hverandre når det festes. hjelper ikkje med eit stag som ikkje er spent opp for da får det ikkje noe funksjon før tårna har flytta seg til det blir spenn..

 

og når vi først er inne på det... vis ein ser på staga 99% av folk kjøper er desse så myke at du bøyer dei for hand... da lurer eg på om folk faktisk trur dette hjelper eller er det kun for "ser bra ut"

 

omp er stive og fine ;) har sjøl med justering bak. har vel eit sånt som det der og liggende.

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

når det ikkje er mulig å justere så er det ikkje noe hjelp i, men å jekke opp er ein bra måte for da får du ivertfall det lillen som er... men foran bør som regel tårna jekkes litt fra hverandre når det festes. hjelper ikkje med eit stag som ikkje er spent opp for da får det ikkje noe funksjon før tårna har flytta seg til det blir spenn..

 

og når vi først er inne på det... vis ein ser på staga 99% av folk kjøper er desse så myke at du bøyer dei for hand... da lurer eg på om folk faktisk trur dette hjelper eller er det kun for "ser bra ut"

 

omp er stive og fine ;) har sjøl med justering bak. har vel eit sånt som det der og liggende.

 

Selv synes eg iallefall det hjalp mye.. Blir liksom mye mer stabil, og ikkje fælt så mye båt :whistling: Men det var først da eg hadde kjørt en stund med det og tok det av at eg merket forskjellen! :)

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

når det ikkje er mulig å justere så er det ikkje noe hjelp i, men å jekke opp er ein bra måte for da får du ivertfall det lillen som er... men foran bør som regel tårna jekkes litt fra hverandre når det festes. hjelper ikkje med eit stag som ikkje er spent opp for da får det ikkje noe funksjon før tårna har flytta seg til det blir spenn..

 

og når vi først er inne på det... vis ein ser på staga 99% av folk kjøper er desse så myke at du bøyer dei for hand... da lurer eg på om folk faktisk trur dette hjelper eller er det kun for "ser bra ut"

 

omp er stive og fine ;) har sjøl med justering bak. har vel eit sånt som det der og liggende.

 

 

Da gjør jeg ikke no feil ihvertfall. Skulle gjerne hatt justreing på mitt men har ikke orket å tenke på det da det er laget så fint at jeg ikke vil ødelegge det med mine ti tommeltotter.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...