Jump to content

Masse turtall uten reaksjon...


LoSLucifer

Recommended Posts

Hei.

 

Har et merkelig fenomen i bilen nå.

Kjørte innover til Oslo i dag og ligger i 60kmt, 4. gir på ca 2000rpm. Blir 80 sone og jeg kliner gassen i bunn og da går turtallet opp til 4-5000rpm uten at det skjer noe som helst med fart.... Så står den der noen sekunder også synker den til nesten 2000rpm igjen også får jeg fart... Noen som har noen tips på hva dette kan komme av?

Virker nesten som om jeg prøver å gi gass med klutchen inne selv om den selvfølgelig ikke er det :P

 

KJØRETØYDATA

Kjøretøy: FORD FOCUS DBW

Typ: 1.6

Registreringsår: 1998-2004

Modell: 2000

Link to comment
Share on other sites

Det stefatters pekte på også nå....

Er dette en dyr affære? Kan den byttes selv om jeg får tak i deler?

Har nettopp hatt bilen på verksted for bytte av brekk og bremser, samt at den står å får ny front rute as we speak... Så har brukt noen tusen denne uken :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vil da bare fortelle at jeg nå har fått igjen bilen fra verksted. Der kunne de stavfeste at det var meget lite clutch igjen, så ikke rart denne har slurret. De Byttet også da noe hydralikk inni der samt simringer.

Og gud for en forskjell! Har ikke kjørt på så kengeru bensin siden første dag bak rattet :P hehe. Men ble raskt vandt til ny clutch. De fikset i samme slengen hastighets sensoren så nå håper jeg bare speedometeret ikke dør ut noe mer.

 

Igjen: Takker for gode råd og tips ;) Smarteste jeg har gjort er å melde meg inn på forumet her.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...