Jump to content

ford sierra 87 gasser


pedersen91

Recommended Posts

hei, kjøpte meg en 87 gasser idag faktisk.. så gikk coilen, kom veske ut av den å 0 tenning... men spm mitt er kan jeg bruke en coil fra en dohc? eller må jeg ha 100% samme, tenke på hjærnen å sånt, legger ved et bilde

 

IMAG0284_zps5a4ff5e5.jpg

 

 

 

åsså lurer jeg på, trenger denne motoren blytilsetning??? gammle mannen som eide den mente det men er ikke så sikker på det..

 

håper på raske svar angående coilen! vil ikke at den skal stå!

Min link

 

sjekk :D

Link to comment
Share on other sites

Bruk dohc coilen du. Denne skal ikke behøve blytilsetning. Da er det i såfall montert en gammel topp eller motor i den å det er vel ikke kjempe sannsynlig.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Den tåler faktisk ganske kraftig oppgradert coil, så en annen orginalcoil går helt bra :)

Om toppen tåler blyfri bensin kan du sjekke. Om den har herdete ventilseter står det stemplet inn 2 bokstaver helt bakerst på toppen på eksossiden. På flaten rett bak plugghullet til sylinder 4.

Sansynligvis ligger det olje og slikt nedi bokstavene, så du må nok gjøre litt rent først. Uansett hvilke bokstaver som står der så betyr det at den tåler blyfri bensin.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Den tåler faktisk ganske kraftig oppgradert coil, så en annen orginalcoil går helt bra :)

Om toppen tåler blyfri bensin kan du sjekke. Om den har herdete ventilseter står det stemplet inn 2 bokstaver helt bakerst på toppen på eksossiden. På flaten rett bak plugghullet til sylinder 4.

Sansynligvis ligger det olje og slikt nedi bokstavene, så du må nok gjøre litt rent først. Uansett hvilke bokstaver som står der så betyr det at den tåler blyfri bensin.

okei, det må sjekkes :)

 

takker folkens! bilen går greit igjenn :)

Min link

 

sjekk :D

Link to comment
Share on other sites

Det er 4 forskjellige bokstavkombinasjoner som tilsier blyfritt, P og PP er to av dem, de to siste husker eg aldri, men en `87 modell har rimelig sikkert blyfritopp.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...