Jump to content

enda en tråd om ånding/ventilasjon


t34

Recommended Posts

Har hatt motoren i sønder. Bakre tettering var gåen. Samt, røyk endel under kjøring før rådelageret mitt tok kveld. Prøvde og søke her ang veivhusventilasjon.

Har kun en slange fra nyra å opp til et lite kon filter. Vil dette være nok lufting?.

Takk for svar. Bilder av løsninger hadde vært fint:-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ånder fra begge sidene på blokka, og kjører det rett i friluft..

fjærna nyra da eller?. kun filter i enden av slangene da. er uttaket ved banke sensoren det er snakk om?

takk for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

fjærna nyra da eller?. kun filter i enden av slangene da. er uttaket ved banke sensoren det er snakk om?

takk for alle svar.

 

Fjerne nyra ja, å ja det er det utaket du bruker. Jeg bruker 16mm slanger i mirror tank, 25mm filter på tank.

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Hva ikke mye olje som kom ut. Mulig nivået var feil. Sto på bukker.

Har nå hatt start å latt den gå enstund. Vurderer å fylle agip racing 10w 60.

Er den olja bra for disse motorene?. Kjørte på den olja før rådelageret gikk.

Link to comment
Share on other sites

Hva ikke mye olje som kom ut. Mulig nivået var feil. Sto på bukker.

Har nå hatt start å latt den gå enstund. Vurderer å fylle agip racing 10w 60.

Er den olja bra for disse motorene?. Kjørte på den olja før rådelageret gikk.

 

Mange som mener den er bra, og motsatt.. Jeg kjører ikke på den lengre da jeg mener en motorkonstruksjon fra tidlig 80tall trenger ei bedre olje..

Link to comment
Share on other sites

Vurderer å fylle agip racing 10w 60.

Hvorfor?

Hva er bra med denne olje?

 

Det er 5 stk. motorer rundt her som har hatt rådelager ras. De har bare én ting felles. Alle har kjørt Agip 10W/60.

 

Når man spør eierene om hvorfor de har valgt akkurat denne oljer så får man noen underlige svar, men lav pris er en gjenganger.

 

Det er vanligvis slik at prisen nesten alltid avslører hvor nivået på kvaliteten ligger. Man kan selge noe billig dritt dyrt, men ingen overlever med å selge ett kostbart høykvalitet produkt billig og med tap.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Gulf Competiton 15w-50 har jeg brukt de siste sessongene. Synes den virker veldig fin. Esterbasert. Tror ikke det er så mange som bruker den her i landet enda, men de er, og har alltid vært, store i utlandet.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...