Jump to content

1985 2.8 Ghia


silver

Recommended Posts

Hei har en Scorpio 1985 2.8 Ghia

 

Den har gått 105000km,

 

Sliter med at den går dårlig,spes på lavt turtall .. dør ut på 2 i små bakker ;S

 

Plugger\pluggledninger er nytt

Luftfilter\bensinfilter og oljefilter\olje er nytt

 

noen som har vært borti lignende ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heisann, har ikke fått kikket noe særlig på problemet pga mye jobbing for tiden

De nye pluggene er ikke orginale, men ser bra ut, så greit ut i fordeleren også.

 

Har byttet bensin filter, uten at det hjalp noe :)

Bensinpumpa høres ihvertfall grei ut, er det noen grei måte å sjekke om den fungerer som den skal ?

 

Kikket også litt på luftmengdemålerne, koblet dem ut og inn igjen.. og etter jeg gjore det så har den begynt å dø ut ved nedbremsing til kryss osv..

ikke vær gang men sånn av og til.

 

Ligger problemet her ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kikket også litt på luftmengdemålerne, koblet dem ut og inn igjen.. og etter jeg gjore det så har den begynt å dø ut ved nedbremsing til kryss osv..

ikke vær gang men sånn av og til.

 

Ligger problemet her ?

Det kan godt være dét. Eller tomgangsventilen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått testet med fungerende luftmengdemålere, dette gjore ikke noe utslag, 

tok også en kompresjons test

 

1-2-3 lå på 11-12kg

4-5 var det såvidt utslag på .. 0.5

og 6 var på 11.5 

 

så da er det jo ikke rart den går dårlig! 

 

noen formeninger om hva som kan ha skjedd ? 

 

bilen hadde stått 1,5 år før jeg hentet den, 

Link to comment
Share on other sites

Hadde samme problemet på en scorpio 2,8 engang. Da tappet jeg ut ca en halv liter olje fra motoren og fylte på en halv liter diesel og lot motoren stå å gå i en halv time. Skiftet så olje og filter og alt var i orden.

Kjørte i mange år etter dette med denne motoren:) 

Link to comment
Share on other sites

Har kjørt ca 6 tusen med bilen siden jeg hentet den, syntes den virket noe dau når jeg kjørte den hjem fra Oslo men tenkte at det ville hjelpe seg etterhvert som den ble kjørt, 

men det har bare blitt værre og værre.

 

Har også prøvd Omega sin motorrens uten at dette hjalp noe.

 

Har fått en mekaniker i familien til å se på det iløpet av helga, så blir spennende å se hva som har skjedd.

Er helt grønn selv på dette området! :P

Link to comment
Share on other sites

Tipper på toppakningsbrudd mellom syl 4 og 5 jeg, pleier å være det når to sylindre ved siden av hverandre har like elendig komp.
Prøv å blås luft i plugghullet på den ene og se om det blåser i den andre, med stengte ventiler.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

er vel en sjukdom med brente ventiler på 2,8 , hadde en 2,8 ghia som hadde gått 85000 for en stund siden , den hadde brente ventiler ,, gikk dårlig og småfjusket ., lav komp på de ramma sylinderene .

1968 Mercury Montego MX wagon 390,1969 Mercury Cyclone Fastback 351w
1977 Ford Granada 2,3L Automatic 
1986 Ford Scorpio 2,9i GL,1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1993 Ford Scorpio 2,0 GLX, 1994 Ford Scorpio 2,0i , 1998 Ford Scorpio 2,5 TD
1998 Ford Explorer 4,0

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...