Jump to content

Demontere eksos V6 mkII


Granada 2.8 Ghia

Recommended Posts

Det tror jeg nok du vil slite med dersom bilen bare er jekket opp fra bakken.

Jeg endte opp med å jekke fronten seriøst høyt opp og i tillegg gravde jeg et hull i bakken for å få vridd av anlegget frem og av.  Om du kan få bilen på løftebukk er det enkelt, hvis ikke så hjelper det på å løsne traveren på førersiden slik at du får litt bedre plass mellom denne og bunnen i bilen. Da skal du kunne klare å snike frem anlegget.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vi mekka eksos på papsens 2,3 for nokre dagar sidan og vi måtte løyse opphenget på venstre side. Bilen var allereie oppe på bukkar både framme og bak. Vi hadde sveisa saman ein del og anlegget var i eitt stykke frå motorrom til tilkoplinga til bakre potte, så det var jo litt ekstra kjelkete. ;)

Scorpio 2.3 aut -98

Gammal moro - Consul 2.0 -72, Consul 2.0 -73, Taunus stv 1.6 -74 Granada 2.0 -76, Granada 2.3 -77, Granada 2.3 -79, Mondeo 1.8Td -99
Støttekontakt for papsens Granada 2.3 -81

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Det er nok en bruksbil jeg hadde, med 2.8, T9, Grønt Ghiainteriør, sakmsenka og har egentlig bare stått som ett lager, da jeg har litt dårlig med legringsplass til løse deler, eneste som kanskje kan være noe der er vel rammenummeret, resten av verdi skal jeg nok ha selv. 8/81 2.3 godkjent med 2.8i

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...