Jump to content

Har du 1.6tdci i fiesta/focus? Husk å skift olje jevnlig


gjelsvik

Recommended Posts

ja men går utifra den fra ford sin side som står på siden på gik

 

Det kan være, har ikke sett på den, siden vi bruker Ford sin egen. Har vært borti 2 biler, der mutteren på turbo akslingen, har skrudd seg av og ligger i luftfilter slangen, som er en annen type turbo havari

Link to comment
Share on other sites

Det kan være, har ikke sett på den, siden vi bruker Ford sin egen. Har vært borti 2 biler, der mutteren på turbo akslingen, har skrudd seg av og ligger i luftfilter slangen, som er en annen type turbo havari

Den mutteren har jeg også funnet løs.

-Rs Cosworth-

Link to comment
Share on other sites

Den mutteren skrur seg ut pga at akslingen skjærer seg og blir stående stille.

 

Greit at det er egne prosedyrer for turbobytte, i dette tilfelle består de av å rengjøring hele oljesystemet i motoren, men jeg skulle gjerne likt å visst hvorfor disse motorene har så lett for å få guffe i olja. Er det virkelig bare lekkasjen i injektorene som brenner olja i toppen slik at den blir tykk?

 

Min turbo er foreløpig fin, men vil gjerne være føre var, og ha en bil man kan stole på.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en på jobben som byttet turbo på en focus 1.6.

Han så ikke at mutteren var borte, og byttet turbo.

Mutteren lå i slangen/luftfilterboksen men den lå ikke der så lenge etter han fikk opp litt trykk :whistling:

Fin lyd når den gikk rett i den nye turbo`n :lol:

Edited by Mondeo Power
Link to comment
Share on other sites

På disse motorene så brenner man ikke oljen pga dyselekkasje. Grunnen er enkel, altfor lange oljeservicer.

 

Er ikke intervallet 20000 på disse? Nå synes jeg det er mer enn langt nok, men en god olje bør da klare såpass?

 

Bruker Ford Castrol kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bytta turbo på en Volvo v40 for noen måneder siden og der var også muttern løs. Fikk en helt annen framgangsmåte for rens enn hva jeg er vant til fra Ford.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...