Jump to content

Originale farger på Granada i 1979


2.3 GL

Recommended Posts

Er det noen som har oversikt over hvilke farger som ble levert på Granada i 1979?

Må uansett lakke opp igjen bilen å vil ikke ha den fargen den er i nå. Beige er ikke en flatterende farge på denne type bil.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Siden bilen originalt er beige så er Inca gold metallic den første fargen som slår meg. Personlig synes jeg

den fargen er veldig fin på Granada, og kansje den aller fineste av de mange forskjellige gull-metallic

fargene som Ford har brukt opp gjennom årene. Riktignok var Inca gold en originalfarge kun på 78 modeller da men...

Husker ikke lengre fargekoden, men det er en lys gullfarge med fin dybde og skarphet.

Fargen var forresten mest typisk på GL/Ghia, oftest kombinert med Tobacco brunt vinyltak. En sånn Ghia med beige

velour/teaksalong... andre biler fra samme tid er veldig sjelden like elegante :)

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er en fin farge. Bilen min har mørkebrunt interiør så det ville sett bra ut med det også. Jeg har forøvrig tenkt noe som f.eks. mørkerødt eller mørkeblått, evt to tone med en av disse også sølv nederst og eller på taket. Men for å kvalifisere til veteranforsikring i mitt forsikringsselskap må jeg lakke bilen i en modelloriginal farge.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Gemini blau/Hawaian blue (XSC 1150), eller Jupiter red (husker ikke koden).

Begge disse fargene er jo fine å kombinere med sølv, f.eks Strato silver.

Men åssen det passer med mørkebrunt interiør er en annen sak... -_-

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Ja det mørkebrune interiøret ødelegger fargevalget litt. Kunne godt tenkt meg å hatt beige interiør istedenfor. Evt svart. Men enn så lenge får man bare bruke det som er i bilen. Hvilke andre farger enn Inca Gold kunne passe bra med mitt interiør da tru?

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Bilen jeg vokste opp med hadde en lysblå metallic farge(isblå?), med mye dybde, kombinert med svart vinyltak var dette en stilig kombinasjon, dog er vel ikke brun den idèelle interiørfargen da.

Det var en `79 2.8i GL Automatic

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Det fineste er jo alltid å matche fargekombinasjonene sånn at det originalt kunne vært levert sånn,

Selv om det nødvendigvis aldri ble levert sånn.

Det må være en rød tråd i alt man gjør, altså sånn at bilen får en helt bestemt stil, der det ene hele

tiden matcher det andre. Særlig viktig å huske på når ting skal forandres fra originalt.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Det fineste er jo alltid å matche fargekombinasjonene sånn at det originalt kunne vært levert sånn,

Selv om det nødvendigvis aldri ble levert sånn.

Det må være en rød tråd i alt man gjør, altså sånn at bilen får en helt bestemt stil, der det ene hele

tiden matcher det andre. Særlig viktig å huske på når ting skal forandres fra originalt.

 

Det er det jeg ønsker å gjøre også. Men hva passer med lekker mørkebrun? Jeg har aller mest lyst til å ha rød bil for det var det bestefar hadde. Men rød og mørkebrun? Hvit kunne gå men det er ikke en fin farge på granada syns jeg. Lys blå er jo ikke helt borte egentlig. Men da må det være metallic.

 

Er ikke noen som har ei salgsbrosjyre eller noe da? Med alle fargevalg og interiør valg?

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Radiant red/Rosso red er ikke-metallice rødfarger. Grenser vel kansje litt mer mot mørk enn lys.

Står forresten en 2,8 injection stv. med tilnærmet sånn rødfarge rett borti her, og den ser slett ikke

dum ut i den fargen :) Men så er jo alt listverk som ellers er blankt i stedet sorteloksert på 2,8 incection da,

med lakkerte fangere og slikt. Og rød bil med sorte detaljer er jo full match.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

De er med andre ord midt på treet. Er fryktelig usikker på dette fargevalget altså. Er nesten så jeg heller mot å beholde org farge fordi den går godt i lag med mørkebrunt.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Eller bytte interiøret til noe som matcher. Han svogeren din snuser sikkert til seg et par fristende grænniser for dyre penger i løpet av vinteren, som han sender på høggeri når han finner ut at han trenger raske penger.

Da må du være på pletten å pelle slikt vettu ;)

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Sant nok. Han er flink med sånt. Hadde jo smakt fint med ett beige eller svart interiør ja. Den er ikke strøken innvendig så noe må vel gjøres uansett. Karrosseri først så interiør.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...