Jump to content

Måle hvilken ABS sensor som er defekt?


Xr4x4

Recommended Posts

Har ABS lyset på i min 03 stv 2.0 tdci.

 

Lurte på om hvilke verdier man skal se etter, om man skal ohme abs sensor for å finne ut hvilken som er defekt.

 

Vil målingen være død eller er det over/under en spesifikk verdi man får om sensor er defekt?

Link to comment
Share on other sites

Har vært på verksted og fått feilkode søk, kom bare opp at sensor på blokkeringsfrie bremser er defekt, fikk ikke opp spesifikt hvilken sensor det var snakk i. 

Har lest litt på div forum, at det er ikke alle diagnose verktøy som ser helt spesifikt som merkeverkstedets eget verktøy

 

Derfor man tenkte man skulle prøve å ohme sensorene og se om man fant den med feil på

Link to comment
Share on other sites

Er bare å ta en bremsetest. Du kjenner godt hvem av hjulene som låser seg. Du kan gjøre testen selv etter veien :)

HAHAHAHAHA..

 

Med abs systemet ute av drift, så funker dette kjempebra ja..

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Sikkert et helt annet system på min, vet ikke.. Men der var d en abs sensor som var gåen, lampa i dashen lyste, men abs bremsen funket på alle hjul bortsett fra d ene fremhjule, og ved en senere hendelse funket de kun forran, og låste dekkene bak.. Ikke at jeg vet så mye om dette..

Var en 1993 mondeo..

Link to comment
Share on other sites

Sikkert et helt annet system på min, vet ikke.. Men der var d en abs sensor som var gåen, lampa i dashen lyste, men abs bremsen funket på alle hjul bortsett fra d ene fremhjule, og ved en senere hendelse funket de kun forran, og låste dekkene bak.. Ikke at jeg vet så mye om dette..

Var en 1993 mondeo..

Da må det ha vært noe galt, slik skal det ikke være. Så lenge lampen lyser og varsler om feil på systemet, så skal abs kople ut, og du har standar bremser. Ellers hadde det vært farlig med abs på noen hjul og andre ikke

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...