Jump to content

Fins det noen sommerdekk i 205/40r17 med 89 i lastekode?


RsMuffe

Recommended Posts

lurer på dette,pga har stort ønske å få dette inn i vognkortet. skal etterhvert på Bt for godkjenne senkesett etc.

 

på div. nettsider så har kun funnet maks 86 i lastekode på 205/40r17 dim.

 

felgene er 7x17, så 215 eller breiere blir ikke fint på felgen.

 

hadde vært fint noen her vet om et merke som kunne levert dette.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

har tittet på dekkonline,interdekk etc. har ikke funnet noe høyere enn ca.84-86 i lastekode. 

Så hadde håpet på noen som jobbet med dekk kunne sjekke litt opp. Regner med fleste driter i lastekoden, og kjører med dem dekka som passer best.

Men det hadde vært fint å få inn flere dekk dim i vognkortet, er dritt lei å snakke med kontrollører langs veien som ikke kan STRO boka osv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg vel litt usikker på lastekoden nå, jeg fant noen cosworther med lesbart reg.nr på youtube, og det ser ut som vingebil har 81 og sedan 2wd har 82 etter vegvesen.no. og hvis dette stemmer, så er det ingen problem. mulig det er 4wd cosworth som har 89 i kode da. jeg fikk bare vite dette av en jeg kjenner. 

 

Noen som kan bekrefte eller avbekrefte disse tallene?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

205/45-17 eller 215/40-17 har vel kanskje riktig loadindex?

215 skal se greit ut på 7" felg. kommer ann på dekket, er noen dekk som er breiere enn andre i "samme" dim. et 205 dekk kan være like bredt som et 225 dekk i et annet merke...

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har hørt noe om at Load Index og hastighetsindex kan kompensere for hverandre, men hvor en finner ut av slikt aner jeg ikke, garanterer ikke for at det stemmer heller, men en plass å kikke er STRO-boka.

Selv kjøpte jeg 205/40R17 på MB w124, for lav LI, men kledelig med lav bil, og kjørte opp luftrykket en del, fungerte greit, men ingen godkjennbar løsning.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...