Jump to content

Motoreffekt på belgisk smax


neffets

Recommended Posts

Hei

Har vært å sett på en 2013 smax hos en importør i bergen. Denne har 2,0 tdci som normalt har 140hk (evt 163) men akkurat denne skal ha 136hk. Dette er visstnok på grunn av at bilforsikring for private i Belgia blir mye dyrere på biler med 140hk og oppover. Biler blir dermed på ett eler annet viss skrudd ned i effekt?

Noen som har hørt om dette? Vil dette være merkbart mon tro?

Bilen er forøvrig gått litt over 33 000km, og hadde ganske mye steinsprut nede på fanger (Titanium S) er dette noe som går igjen på disse?

Link to comment
Share on other sites

Så da er ikke denne en 2013 mod? Fikk se reg papir fra 1 gang reg 14.02.13 men det sier vel igrunn ikke noe om årsmodell

Vet du noe mer rundt euro 4 motor vs euro 5? Dreiemoment feks? Vil det være merkbar forskjell på disse

Garanti skulle være 2 år fra ford og 3 år fra forhandler , tilsammen 5år.

Link to comment
Share on other sites

Fikk bare ett ark med siste del av chassinr om jeg forstod rett. Y73408 men det hjelper vel lite. Rart at importør ikke kunne gi ett bedre svar på dette. Euro 5 kom i 2010 ,men forsvant euro 4 da eller er den også i produksjon videre? Sorry om jeg spør dumt, bare syns det virket rart dette her. Eneste jeg fant på nette var en motor med 130hk men samme Nm som 140hk men den var kun produsert til 2008

Link to comment
Share on other sites

Var inne på ford.be og lasted ned brosjyre for ny smax, her er det 2 valg på 2,0 tdci, 136hk og 163hk. Så da stemmer det som selger sier til meg, regner med at offisiel ford side for belgia ikke lyver.

Skal få sjekket hele chassinr, angående nordisk pakke så har den vel sikkert ikke det fra belgia? La bare merke til setevarme når jeg prøvde den igår.

Link to comment
Share on other sites

Belgia har noe tilsvarende regler/system som Norge når det kommer til bilavgifter (avgifter beregnet etter motorstørrelse og effekt), derfor får de "spesialutgaver" med mindre effekt enn normalt for og senke avgiftene ;)

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du grcossie? Er ikke programvare endring plankekjøring..

 

Hvordan er service intervaller forresten? 20 000km? Hva er forventet på første service,bremser å slikt holder vel lenger? Syntes bremseskiver på bilen var mye spor i,vertall i forhold til bmwen vi har nå

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...