Jump to content

Skruer på løftebukk


sverre st

Recommended Posts

Har en eldre stenhøj 2 søyler(ds2) der eg mistenker slitasje på muttrer.Har nokon her erfaring med symptomer på dette??Har nettopp kjøpt den og montert den sammen med nye bunnlager og smøret den opp siden den hadde stått ubrukt i noen år.Den går helt fint når eg kjører opp og ned uten bil,med en gang det blir belastning på så "kveles" motoren på en måte,klarer ikke å løfte bilen..Hører at det ikke skal vær sånn..tips mottas med takk!!

Link to comment
Share on other sites

Det jeg vil anbefale deg, er å heller ringe noen som driver med løftebukk, og fotelle om problemet ditt :)

Har nettop byttet drivreimene på toppen på min bukk, og bare det gjorde til at den gikk lettere.

Men har hørt snakk om disse mutrene du nevner. Er visst vannvittig styr dersom disse må byttes.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

min har det slik,samme bukk som du.når jeg når punktet må jeg senke ned igjen for å starte på nytt for å få den over punktet.men problemet løses med at du har på deg hansker å tar en skikkelig klados med fett å begynner å smøre inn hele skruen.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt, kjedeolje. Om ikke det blir bedre, ta av motoren å få et vikle/el-verksted til å sjekke motoren. Hadde det samme problemet med bukken vår og der var det noe med motoren. Kosta en 7-800 kr men husker ikke hva det var. Ble veldig bra etterpå og har vært bra til nå.

Link to comment
Share on other sites

Har samme  bukken som deg. Hadde også samme problem som deg rett etter montering. Da fikk den motoren 220V men var kobla for 400V. Dermed fikk den ikkje kraft i det hele tatt. Klarte ikkje løfte 2 personer en gang. 

Bytta om på stjerne/trekant-koblingen slik at motor ble kobla for 220V. Da ble det gang på sakene. Den løfta skikkelig da, og har hatt bukken noen feilfrie år.

 

Husker ikkje hva som er 400V og hva som er 220V men det finner du på nettet.

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Det var slitne muttere på min,men siden du har lik løftebukk som eg gidder du å måle diameter på reimskiver og sjå kor stor motor du har??Synes den går veldig fort sjøl om det er 1380 omdr,kombinert med liten motor (1.1kw)så sliter den..var bare en eg fikk med på kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...