Jump to content

Noen som har, eller vet hvor jeg kan få kjøpt denne?


Kenth83

Recommended Posts

Som bildet viser, mangler jeg vist lokket/dekselet over svinghjulet på min sierra cosworth (vingebil)

 

Er det ikke litt spesiellt å montere igjen kassa uten dette lokket?  :unsure: Det må vel komme mye dritt inni der? Eller har det ingen betydning?

 

Prøvde å søke opp delen på ebay, men klart ikke finne den. Send meg gjerne link hvis noen finner :) 

 

20140416_190616.jpg
Link to comment
Share on other sites

Takker :)

 

Noen som har noe formening om det er bra å kjøre uten denne?

 

Har litt problemer med å få gira når bilen blir skikkelig varm.. Har sjekket selvstramminga på clutchen, og den virker som den skal. Har merka at den har strammet seg et hakk. Bilen er helt fin å gire når den er kald, så jeg tenkte kanskje det kunne være lite olje på girkassa. Så nå har jeg skifta olje på kassa men den er likedan. Olja som var på kassa fra før så forøvrig veldig bra ut. Men det var først da vi opptaget at den plata over svinghjulet manglet.

Kan det ha kommet noe drit inni der som utgjør problemet med giringen? Har overhode ingen sluring av clutch. Eller kan det være utløserlageret?

Link to comment
Share on other sites

Er vel for å stoppe småstein og slikt å komme inn, dritten finner veien uansett.
Tror neppe at det er problemet med giringa di. Har kjørt mange biler med denne vekk, uten problem.
Men kassa kommer 1 mm nærmere clutchen da, men funker det kaldt, så funker det varmt.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Det som er så rart, at den funker gull når den er kald.. og lunken. Men når jeg har kjørt bilen skikkelig driftsvarm får jeg nesten ikke bilen i 1. gir når jeg står rolig. Og det skraper i revers. Slik er den ikke kald. Men under kjøring merker jeg ingenting.. Kun når jeg står rolig.

 

Noen som har peil på hva feilen kan være?

Edited by Kenth83
Link to comment
Share on other sites

Girkassa er helt strøken i giringa. Og det er ingen problemer når den er kald. Må kjøre ganske lenge før problemet oppstår. Og merker det kun når jeg står helt rolig og skal sette den i gir. Og da er den likedan på alle girene.

Jeg har skiftet olje på kassa nå, og jeg hadde på ATF olje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakket med en som sa det kunne være noe han kalte for spiss lager eller noe? Et nållager som satt på den inngående akslingen?

Noen som vet hva han preika om? Og hva er evt riktig benevning på den delen? Link? :)

 

Tror nok jeg bestiller ny clutch med utløserlager, den beskyttelses plata og evt det "spiss lageret".

 

Edit: Er det en slik en? http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-SIERRA-COSWORTH-T5-GEARBOX-SPIGOT-CRANK-BEARING-/111203305441?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19e43bc7e1

 

Og kan dette utgjøre problemet mitt evt?

Edited by Kenth83
Link to comment
Share on other sites

Jeg snakket med en som sa det kunne være noe han kalte for spiss lager eller noe? Et nållager som satt på den inngående akslingen?

Noen som vet hva han preika om? Og hva er evt riktig benevning på den delen? Link? :)

 

Tror nok jeg bestiller ny clutch med utløserlager, den beskyttelses plata og evt det "spiss lageret".

 

Edit: Er det en slik en? http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-SIERRA-COSWORTH-T5-GEARBOX-SPIGOT-CRANK-BEARING-/111203305441?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19e43bc7e1

 

Og kan dette utgjøre problemet mitt evt?

Spiss lager er det samme som svinghjulslager, og sitter i enden av veiva. Når de er dårlige, så kan de lage problem som du har. En Sierra jeg hadde, der lageret røk, gikk like godt framover med clutchen inntrykket. Kunn lageret som var gåent

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...