Jump to content

Orginal Lambdasonde på 330kit?


MHH

Recommended Posts

Hallo! har nettopp kjøpt en ford sierra cosworth limited edition med 330 oppsett, forje eier har tatt vekk lambdasonden, vil ikke motoren få feil blanding?? tips triks og svar ønskes :) 

Link to comment
Share on other sites

Har ikke peiling på hvilken chip det er, har ikke åpnet og sett, burde jeg det?? jeg har kjøpt innovate lambdamåler så jeg tenker jeg kan følge med hva den får.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke peiling på hvilken chip det er, har ikke åpnet og sett, burde jeg det?? jeg har kjøpt innovate lambdamåler så jeg tenker jeg kan følge med hva den får.

Det er ikke sikkert det står noe på den, hør med forrige eier om han hvet noe

Link to comment
Share on other sites

Har ikke peiling på hvilken chip det er, har ikke åpnet og sett, burde jeg det?? jeg har kjøpt innovate lambdamåler så jeg tenker jeg kan følge med hva den får.

lc1? Kjøp med 10nye sensorer. Fysj de er dårlig.

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Ja det er nok mange meninger. Jeg, kalle og Thomas har iallefall hatt dårlig ærfaring. Jeg kjøpte meg en AEM. 3-4ledninger å koble opp. Innovate hadde vel 10-11 baki der:-p

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

Har også LC1 ,og ikke hatt noe tull.    Har montert noen av disse å har ikke noe negativt å si.. En , og annen kalibrering kan vel de fleste leve med vist det blir behov for det...     :)  

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Ja det er nok mange meninger. Jeg, kalle og Thomas har iallefall hatt dårlig ærfaring. Jeg kjøpte meg en AEM. 3-4ledninger å koble opp. Innovate hadde vel 10-11 baki der:-p

Jeg har montert noen AEM målere, og de er greie de. Grunnen til at lc-1 har flere ledninger, er jo flere funksjoner, om man bruker de er nå en annen sak

Link to comment
Share on other sites

LC-1 har 6 eller 7 ledninger. Ekstra ledningen i sistnevnte er jording til de anologe utgangene.

Men de fleste regner sikkert med ledningene til instrumentet om de har det montert også.

Har litt blandet erfaring med Inovate sine bbler. De jeg har brukt i mine egne biler har ikke hatt noen problemer, men flere av de jeg har montert for andre har ikke akkurat vært feilfri. Den siste jeg monterte var en MTX-L i en kompressormata BMW, der det har vært veldig mye tull med bbl. Blir nok å prøve en AEM der.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Den er jeg så absolutt med på  ;)   men når det nevnt at man må kjøpe masse ekstra sensorer her må jo man gjøre noe fryktelig galt en plass for så dårlig er de ikke disse LC 1 `ene....   AEM er vel definitivt mer brukervennlig.... .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...