Jump to content

Dyp bremsepedal på Fiesta 2010, 95hk tdi


Strutlur

Recommended Posts

Dette er er 2010-modell. Bilen var innom for noe annet fiks, og så bemerket verksmesteren at pedaler var dyp og at bilen ikke bremset som forventet. Kona hadde tenkt tanken selv, men man blir jo vant, og bilen stopper jo.

 

Så nå er bremseslaven byttet, og systemet luftet etter alle kunstens regler. Vi synes ikke å merke noen forskjell på bremsene før og etter dette. Pedaler er fortsatt lav og myk, men bilen har bremser, og det er ikke lekkasje.

 

Bilen har rullet 30.000 km, og sammenliknet med Kugaen som snart har rullet 100.000, så skulle en tro det var motsatt. I leiebilen merker vi veldig godt hvordan det kan være.

 

Hva kan dette være? Er liksom en feil, men likevel ikke.

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Dette faktisk ikke helt uvanlig på disse bilene. Har vært borti et par med samme problem. Har vært luft alle gangene. Kan være et helvette å få ut lufta på de. Må lufte til en ser mannen med ljåen, og litt til :) Ifølge Ford sin litteratur skal en egentlig trykksette beholderen, samtidig som er kjører servicelufting via diagnoseapparat, men har fått det til uten og. 

92' Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Fortsatt dyp pedal. Var ok en stund etter siste reparasjon, men sammenliknet med Kugaen må jeg trå godt over halve pedallengden før det over hodet skjer noe. Når det først tar tak er det som normalt og bremsene i seg selv er gode, men det er bare det at pedalen må så langt inn. Hadde det vært en sykkelwire ville jeg strammet liksom....

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Etterjustert bremsene i tromlene og luftet enda en gang. Nå er den som den skal være, og håndbrekket ble også bedre med det samme. 

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

OK - Dette er visst ikke så enkelt. Nå er pedalen lav igjen, og verkstedet har gjort alt bortsett fra å bytte rør og calipere. Bremsene virker, men en må liksom trå halve pedalengden før det skjer noe.... Mange tips over, men det hele må jo ha en årsak. Tips på selve årsaken?

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Lav pedal igjen. Var fin i hele høst, helt til det ble kaldt. Da sank den ganske fort, og nå er den dyp igjen. Noen som har kommet nærmere årsaken?

Får jo gratis lufting av bremsene på hver service, men...

Edited by Strutlur

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker at når dette er vanlig på denne modellen, og den har vært slik siden 2008(?), så må da noen snart ha funnet ut hvor det kommer inn luft, dvs hvor svakheten er? En kan da ikke holde på å lufte Fiestabremser til evig tid?

2014 Ford Kuga Titanium X 140hk

2010 Ford Kuga Titanium 2.0 TDCi 136hk
2010 Ford Fiesta Titanium 1,6TDCi 95hk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...