Jump to content

Lambdasonde DOHC


Andorsen

Recommended Posts

Nytt problem lenger ned i tråden. Problem i første innlegg løst.

 

Noen som vet hvor ledningen til lambdasonden på sierra dohc skal kobles til? Lenge siden jeg tok motoren ut av bilen og finner ikke kontakten nå etter å ha satt i ny motor. Det er en 91 sedan. Alt er originalt. Motornett er samme som før.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Etter å ha fått koblet på lambda, latt batteriet være frakoblet noen minutter og kjørt en stund syntes jeg forbruket er relativt høyt. Ca. 2 liter per mil på bykjøring. Er dette normalt? 

 

Jeg har byttet kontakter mellom lambda og motornett på grunn av ødelagte originalkontakter. Er ikke 100% sikker på at koblingen er gjort rett, men jeg har målt litt og kommet frem til en konklusjon om hvordan ledningene skal møte hverandre:

 

Motornett                   Lambda

 

Rød/sort+                    Hvit (Varme)

Brun-                           Hvit (varme)      Mellom Rød/sort og brun er det målt 12V med tenning på, så jeg gikk ut i fra at de er til varme.

Blå                              Sort

Brun                           Grå

 

Mellom hvit og hvit på lambdasonde, altså varmeelement om jeg har forstått rett er det målt ca. 40kΩ motstand. Er dette mye? Mellom signal og - er det tilsynelatende ingen kontakt.

 

 

Noen med god peiling på dette som kan komme med innspill om tilkobling og om lambdasonde kan være ødelagt?

 

Hvor kan man få tak i rimelig lambdasonde? Er dette en universal type fra f.eks Bosch?

Link to comment
Share on other sites

Titan er vel den med 5v signal. Normal høres mer rett ut.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...