Jump to content

Frontsett


Ford_Sierra_Sedan

Recommended Posts

Infinity

lightning audio

rockford fosgate

seas

alpine

kicker

 

disse to har jeg kun hørt om og ikke på men utfra hva jeg har hørt er de også rå.

focal

morel

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

I gamle Sierra'en hadde jeg et sett av DLS (DLS R5).

Vet ikke om de heter R5 nå lenger, for dette var for 3 år siden.

 

Var veldig fornøyd med disse. De tålte å bli banket og å bli spilt høyt.

Kostet kr.: 1800,- den gang

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Guest thorbis

focal er ett bra alternativ blir sykt fin lyd med de. har 6.5" frontsett med diskant i min låter bra!!! koster 2800 ell no. er verdt penga!

Link to comment
Share on other sites

Guest sierrano

:ph34r: skal du bruke opptil 4000 kr så må du skaffe deg Morel!. Det er faktisk en "investering" i GOD lyd, da de fleste beholder høytalerne når bilen selges videre....De tåler både juling og spiler PENT med stor dynamikk!! eneste ulempe er at de er noe dyrere en de andre nevnte merker.... Grunnen er måten både spolen og tråden den er bygd på og dessuten stor spole på 3" på Elate serien -den serien jeg selv bruker-

 

Ellers vil nok dine 10" passe bra til de da disse er meget raske og dynamiske så krever at subben din er rask og greier å matche mellombassen.-er det trance og tekno med meget raske bass anslag så vil du få deg en overaskelse hva dynamikk gjelder... Skaff deg en 4 kanaler i første omgang og helst med innebygd delefilter. Ang dine 6x9 så anbefaler jeg deg å dempe/koble ut diskanten på disse hvis de er montert i hattehyllen og skaffer deg en nytt frontsett.

 

Ellers kommer jeg til å selge en brukt Phoenix Gold og SoundStream 4kanaler som jeg ikke har bruk for lenger.

 

lykke til! :D

Link to comment
Share on other sites

Burde kanskje ikke brukt det 6x9 i hele tatt da?? Men er litt synd det og.. Kosta meg 5000,- med forsterkeren... Er en 2 kanalers rockford forsterker.. Den forsterkeren din, hvor mye har u tenkt deg for den da?? Og jeg hakke peil på anlegg bare så det re sagt.. Men et frontsett det består vel av 4 høyttalere ettersom jg har skjønt?? Ergo så trenger jeg en 4 kanalers forsterker.. Men klarer batteriet på bilen og drive 3 forsterkere da?

Link to comment
Share on other sites

Frontsett består som regel av en bass/mellomtone, og en diskant til hver side, det følger også med delefilter til disse, så når det er koblett riktig, fungerer det som 2 vanlige 2veis høyttalere. Så det du trenger da, er 2 kanaler til front, 2kanaler til bak, og 2 eller 1 kanal til sub.

Så en 4kanals forsterker i tillegg til den 2kanals du har nå, blir nok bra

Link to comment
Share on other sites

Guest Techpoint
Da trenger jg egentlig bare en 2 kanaler til da?? Siden jg har en 2 kanal til dem bak fra før, og en 2 kanaler til subbene..

 

Kan jo også anbefale Fusion komp.sett

 

http://nettbutikk.lanpro.no/?p=productMore&iProduct=23

 

Du kan jo klikke på bildene der, så ser du hvor solid magnet man kan få på en 6,5" mellomtone/bass.

 

Mye brukt i england og usa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

her er og noe du kan se på

http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1141

infinity er jo ikke det verste du kan kjøpe heller

 

jbl, har også gode varer

http://bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=612

 

menne...hvorfor enda en 2 kanals forsterker?? kan vel bare selge den du har, og kjøpe en 4 kanaler i stedet. så slipper du å plasere en forsterker ekstra liksom

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg anbefaler på mitt sterkeste å råde folk som vil ha skikkelig fin or ren lyd, som spiller høøøøyt og tåler veldig mye juling... dermed blir min anbefaling MBQUART... laget av rockford, spiller bedre enn rockford..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har nettopp kjøpt meg RF X152S - 5'2 2-veis Component set.

Skalmonteres snarest sammen med noke sub, forsterker ++, kan komme tilbake og sei korleis desse låter etter kvart. Kan foresten anbefale www.megabillig.com på det varmeste, bestillt der fleire gangar, ingen ting og klage på, berre geniale priser :D

1997 Audi A6 2,5TDI

1967 Ford Mustang 289cui

x1992 Ford Sierra GT Sedan - Solgt

x1986 Volvo 740 GL

x1985 Mazda 626

x1987 Volvo 240 - spiker

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte det billigste dynaBel frontsettet da det var på tilbud til 300,- :D Hadde Biltema 6,5" 60w koaxial høytalere som jeg byttet ut... men sprengte jeg den ene mellomtonen på dynaBel frontsettet... tålte kun 30w ;) Så som en nødløsning før jeg skulle til Rudskogen i helga, så skrudde jeg inn Biltema 6,5" i dørene igjen og kjørte de sammen med diskantene... biltema høytalere til 300,- hvor jeg har klippet av diskant/mid og kun bruker mellomtona. Må legge til at jeg drar dette frontsettet med en Boschmann forsterker fra Clas'ern til 700 spenn :lol: Og det spiller overraskende bra!! :) hvert fall på kvelden....når det er mørkt ute... rart med det. Og jeg er faktisk "forholdvis" kresen på lyd. Mer kresen enn de aller fleste i hvert fall.

Link to comment
Share on other sites

Focal er rått. MB Quart er rått! Har Cadence sjøl å det spiller greit i forhold til prisen.. Men noe som er rått er Focal altså!

Jeg ville hatt en forsterker til bassera å en 4kanaler til 6x9 å frontsett. Da holder det med strøm! Er det en sedan så ville jeg hatt frontsett bak også istedenfor 6x9 pga bassen i bagasjen ødlegger lydbildet i 6x9! Syntes jeg da.

Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.

Link to comment
Share on other sites

hadde kanskje vært en ide med ca pris du vil ut med... :)

 

boston pro rally er saker..

Litt smør på flesk kanskje.. ;) Boston Pro ELLER Rally? ;)

Eller den nye Z6-serien, dyyyyr.... :D

 

når du sier det så... :P glemte visst en sånn skrå strek der.. hehe boston pro/rally... :)

 

har 4 pro 6,5 elementer selv å de spiller veeldig fint.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...