Jump to content

Hvor kjøper dere felg/dekk?


Nerokid

Recommended Posts

Kjekt å nevne budsjettet, felgdesign du liker, og feks kjørestil/egenskaper/støynivå du synes er viktige faktorer. Så blir det lettere å anbefale.

For det er liten vits å anbefale deg noen komfortdekk med lav rullemotstand hvis det er aktiv svingkjøring som er tingen eller omvendt.

Link to comment
Share on other sites

Kjekt å nevne budsjettet, felgdesign du liker, og feks kjørestil/egenskaper/støynivå du synes er viktige faktorer. Så blir det lettere å anbefale.

For det er liten vits å anbefale deg noen komfortdekk med lav rullemotstand hvis det er aktiv svingkjøring som er tingen eller omvendt.

komfortdekk med lav rullemotstand,men blir må jo ligge bra på veien også,ca 10-12 lapper.  Liker mange felgdesign

Edited by Nerokid
Link to comment
Share on other sites

Om du feks går for Goodyear efficient grip, som jeg vil anbefale om komfort er viktig, og monterer de på en ikke-så-veldig-dyr felg fra Martins, så er du allerede på 14 000kr + montering/avbalansering.

Men da får du ett sett du kan være trygg på. Spar heller på felg enn dekk, men vær alikevel litt kritisk. Det er mye dårlig billigfelg.

Jeg vil anbefale å gå til en forhandler fremfor å handle på nett. Det er så mye rart rundt netthandel, og du aner ikke hva du får.

Link to comment
Share on other sites

Om du feks går for Goodyear efficient grip, som jeg vil anbefale om komfort er viktig, og monterer de på en ikke-så-veldig-dyr felg fra Martins, så er du allerede på 14 000kr + montering/avbalansering.

Men da får du ett sett du kan være trygg på. Spar heller på felg enn dekk, men vær alikevel litt kritisk. Det er mye dårlig billigfelg.

Jeg vil anbefale å gå til en forhandler fremfor å handle på nett. Det er så mye rart rundt netthandel, og du aner ikke hva du får.

Ok,ja skal sjekke med noen lokale forhandlere. Ka vil du anbefala av 225/40-18 eller 235/40-18

Edited by Nerokid
Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad i gummi, så jeg foretrekker 235 fremfor 225. profilen er jo % av bredden. Om det er bilen på profilbildet ditt du skal ha til, så har du kanskje 215/55r16 originalt? Da er jo 235 omtrent likt i rulleomkrets.

Men 225 er vel litt billigere, da det er en dimensjon det går mer av. Hvertfall enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad i gummi, så jeg foretrekker 235 fremfor 225. profilen er jo % av bredden. Om det er bilen på profilbildet ditt du skal ha til, så har du kanskje 215/55r16 originalt? Da er jo 235 omtrent likt i rulleomkrets.

Men 225 er vel litt billigere, da det er en dimensjon det går mer av. Hvertfall enn så lenge.

Vet ikkje helt ka som originalt på den,men felg som var med når eg kjøpte den var 225/45r17 på sommer og 215/55 r16 vinter

Link to comment
Share on other sites

Bra! Har en kammerat som monterte slike på e90 BMW´en sin.

Tror ganske sikkert han hadde 225/45-18 forran og 255/45/-18 bak. Disse fungerer veldig fint, og vi har vært på et par "lengre" turer med varierende

vær uten at det er dekkene det skal stå på. Ikke de beste dekkene på våta er kanskje det eneste jeg har å utsette på de :)

 

Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt..

 

Link to comment
Share on other sites

felgoutlet.no ?

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...