Caprimaniac Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 Etter å ha parkert Connecten for å bytte innsug (da det sies å være eneste varige løsning på EGR- problemet), leste jeg av koder en gang til for moro skyld. Det positive var at P0490 var borte. Bilen er helt dritt å kjøre, så jeg var sikker på at noe galt var fatt uansett. Symptomene er som følger: Oppstart kald motor:Motor noe tungstartet og går kun på lavt turtall. Om gassen trykkes helt i bunn skjer ingenting.Røyk velter ut fra undersiden av bilen. Og også ut av eksos. Det stinker uforbrent diesel.Etter ett minutt kan jeg ruse motoren noe, og da slipper store røykdotter ut av eksosen.For å kjøre bilen må jeg ruse motoren og slure på klutsj. Varm motor:Starter normalt, kan ruses. Går dårlig på lave turtall, må ruse motor og bråslippe klutsj... Men relativt normal aks når motor ligger på 2500 rpm. Kode som kommer opp nå er P0304, som tilsier feiltenning i cyl. 4.P0f04 kommer også opp, men dette tilskriver jeg en bug på OBD- scanneren.... (har ikke funnet en kode som ligner dette via nettet i alle fall.) Så spørs det; hvordan henger dette sammen? Kan det være at dieseldyse nr. 4 ikke åpner og all diesel går via returen? Og at det samtidig foreligger en lekkasje et sted? Ut fra dyse eller returslanger? Skal forsøke å observere motor ved kaldstart hvis jeg får en kompis til å hjelpe til. Ohmet dysene og fant 200kohm på alle. Tips mottas med takk. RS Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHH Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 Ta å få lånt deg verktøy til å sjekke retur mengde på dysene:) 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprimaniac Posted June 14, 2015 Author Share Posted June 14, 2015 Det har jeg skjønt kan brukes i diagnosen, ja. Men: vil feilen alltid ligge i dysa, eller kan det være feil i ECU/ ledningsnett også??? Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
bana_iøra Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 Feilen er ford, bytt til merce Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprimaniac Posted June 14, 2015 Author Share Posted June 14, 2015 Stikk og skrap rust du, da! Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
bana_iøra Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 Hehe, kan ikke skrape. Da blir jo bil borte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RHH Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Ligger mest sannsynlig i dysa 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Som nevnt over,sjekk returmengden på dysene. Tror biltema sitt sett passer på dysene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caprimaniac Posted June 17, 2015 Author Share Posted June 17, 2015 OK. Drar innom Tema i morgen den dag. Brukte dyser?Brukte/ rensa/ overhalte/ kalibrerte dyser?Nye dyser? Etter hva jeg har skjønt MÅ de nye dysene "tilrettelegges" I ECU unasett og må derfor ha eksperthjelp med riktig software/ verksted? Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Trenger ikke programmere dysene på den motoren der, så du slepper noe fancy utstyr 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now