Jump to content

Nei og nei; ny feilkode på 1.8 TDCI: P0304 : misfire cyl 4


Caprimaniac

Recommended Posts

Etter å ha parkert Connecten for å bytte innsug (da det sies å være eneste varige løsning på EGR- problemet), leste jeg av koder en gang til for moro skyld.

 

Det positive var at P0490 var borte. Bilen er helt dritt å kjøre, så jeg var sikker på at noe galt var fatt uansett. Symptomene er som følger:

 

Oppstart kald motor:

Motor noe tungstartet og går kun på lavt turtall. Om gassen trykkes helt i bunn skjer ingenting.

Røyk velter ut fra undersiden av bilen. Og også ut av eksos. Det stinker uforbrent diesel.

Etter ett minutt kan jeg ruse motoren noe, og da slipper store røykdotter ut av eksosen.

For å kjøre bilen må jeg ruse motoren og slure på klutsj.

 

Varm motor:

Starter normalt, kan ruses. Går dårlig på lave turtall, må ruse motor og bråslippe klutsj... Men relativt normal aks når motor ligger på 2500 rpm.

 

Kode som kommer opp nå er P0304, som tilsier feiltenning i cyl. 4.

P0f04 kommer også opp, men dette tilskriver jeg en bug på OBD- scanneren.... (har ikke funnet en kode som ligner dette via nettet i alle fall.)

 

Så spørs det; hvordan henger dette sammen? Kan det være at dieseldyse nr. 4 ikke åpner og all diesel går via returen? Og at det samtidig foreligger en lekkasje et sted? Ut fra dyse eller returslanger? Skal forsøke å observere motor ved kaldstart hvis jeg får en kompis til å hjelpe til.

 

Ohmet dysene og fant 200kohm på alle.

 

Tips mottas med takk.

 

RS

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...