Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann :). Jeg prøver nå være litt handy og har fått bestilt og fått en Moe co 90 liters kompressor. Men trenger litt starthjelp fordi bruksanvisningen som følger med er helt nytteløs og dårlig :).

Det står at man skal skru av bolten og at det er to linjer nederst. Bolten består av to deler. Er det kun den øvre delen man skal skru av og de to gjengene nederst som det refereres til som man skal helle oljen gjennom svampen på toppen? 

 


Det er forøvrig denne her jeg har bestilt:

http://moeco.mamutweb.com/Shop/List/Kompressor/144/1

Den til 3490kr.

Posted

Kompressor er fine saker. Du dro til med 90Liter også der mange nøyer seg med 25 og 50L. Så da har du planer på gang? Kult.

Prøvde å google denne kompressoren, men kunne ikke finne noe mer info så du er ikke alene om å sitte igjen med mangelfull info fra Moe co. Ser jo heller ingenting på det knøttebildet på Moe conettsiden.

Men fant ingen som klaget på den heller så da fungerer den nok bare du kommer i gang.

 

Siste utvei er å ta den med på http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77540-fcn-ss4-gardermoen-30august-2015-runde-3/

Så blir det nok hjelp å få der. Også kan du få kjørt litt SS i samme slengen. Det er 2 i en smekk. Vinn vinn kalles det.

FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025

FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Hovedtreff Vålerbanen 6-7-juni 2025 (Del1).

FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2)

FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025

FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025

Posted (edited)

Hehe..ja jeg og en kompis skal begynne med sandblåsing  :smartass:  :smartass:

Har lagt ved noen bilder samt manualen. Der står det:

Step 1. The BOLT (2) is used to determine if oil is needed.
Step 2: Unscrew the bolt  

Antar at Bolten er den svarte skruen som holdes i hånda?? 

Så step3:
There are two lines on the botom of BOLT. The oil level should be somwehere between the two lines, as high as possible. Check the level of the oil.

 Jo det er klarglass slik et av bildene viser og der har jeg fylt på nesten på fullt. Men her snakkes det om bolten. Er det altså de to gjengene på den svarte bolten det er snakk om som man skal fylle? 
På noen videoer fylles oljen helt opp til skruen, mens en annen jeg så så var det klarglasset som ble brukt som pekepinn på hvor mye man skal fylle. 

Beklager at jeg spør her, men er forvirret.  Håper noen av dere gutta kan hjelpe :rolleyes: så vi kan starte imorgen.

 

IMG_20150829_013255.jpg


IMG_20150829_012016.jpg

IMG_20150829_012045.jpg

Det er en MoeCo Modell ZJ30



 

Edited by Monica
Posted

De 2 linjene er vel bunn og topp under gjengene på den bolten, men hva skal man med det glasset da? Lang avstand fra bolt til glasset.

 

Slik er det feks på en Biltemakompressor. Se side 21 http://www.biltema.no/BiltemaDocuments/Manuals/17-659_man.pdf

 

Så jeg tør ikke være skråsikker her. Men står det bolt så er det vel bolten som er "peilepinnen"? Denne Moe co kompressoren er solgt i mange år nå så da er nok bruksanvisningen riktig.

FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025

FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Hovedtreff Vålerbanen 6-7-juni 2025 (Del1).

FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2)

FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025

FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025

Posted

Sånn jeg har forstått det så er de to linjene på nedre delen av bolten oljenivået. Glasset er kun for inspeksjon av oljekvaliteten(behov for bytte nå oljen blir mørkere) og for tømming av olje ved oljebytte.

Veiv, råder og sylindervegger samt lager på stempelboltene er plaskesmurte, er ingen oljepumpe så er avhengig av et vist oljenivå for å oppnå full smøreeffekt.

Dette skriver jeg på generell basis da jeg ikke har en slik kompressor selv.

Posted

Ikkje fyll opp til "bolten" den er berre ein påfyllingskrue, det er glasset som avgjør om det er nok olje på den. Glasset skal vere fult av olje.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Posted

Har det både ifrå tidligere erfaring og utdanning. Desse kompressorene kommer og med olje på dei, berre og plugge i veggen og blåse ivei. Er sånn "usa idiotsikkert" :)

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...