Jump to content

Ford Sierra CLX 4x4 *solgt*


Complexity

Recommended Posts

Hei :)

Henta meg Mondeo, så selger Sierran:

 

 

Ford Sierra CLX 4x4.

1992 mod

Eu godkjent til Mai 2017

Karosseri rullet 265 tusen km. Motor ukjent.

Litt småplukk, men enkel fiks for folket her inne. Fullt kjørbar.

13 lapper.

 

Resten av informasjon finnes i AutoDB annonsen:

hhttp://www.autodb.no/bil/view/1779480

Finn annonse:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?ov=web-1&finnkode=66700764

IZUBYxe.jpg

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kan jo alltids prøve å få til noe frakt med hurtigruten, men kommer først å fremst til å prøve å selge den til noen som kommer å henter den.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Reis oppover og kjør bilen til Narvik, så kan du sende den med tog til Oslo. Det går direktetog med biltransport mellom Narvik og Oslo gjennom Sverige. Det er tre timer å kjøre fra Selger til Narvik og det er flyplass 5 minutter unna cargoterminalen, eventuelt en time unna med direktefly til Gardermoen.

Link to comment
Share on other sites

14000

 

Skulle gjerne beholdt bilen selv da jeg er veldig glad i den, men slik det er nå så må den gå.

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke greia med å kjøre langt. Når det blir sagt at en har leitet etter tilsvarende bil i fire år, også gidder man ikke bruke en eller to dager av livet sitt til å få realisert drømmen? Da er det vel ikke så gjøtt om å gjøre heller væ? Tenker nå jeg allefall. Var nettopp i Stavanger å handlet en motorsykkel. 117mil tur retur på en dag. Sist jeg handlet sykkel var jeg nesten til Tromsø med bil og henger. 299mil tur/retur på 46 timer.

Det er mulig folkens!

  • Like 1

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

for oss intrisserte men alt for langt unna til sunn fornuft, mulig å fått bilder av rammevanger å gulv / kanalfalsene?

 

Skal prøve å få tatt noen bilder. Kanalene ble sveiset for vel en 4 år siden grunnet rusthull.

 

Edit: prøvde å ta noen halvhjerta bilder av kanalene iallefall. Skal kjøre bilen på en grav til uken å ta noen bedre bilder.

Bildene ligger her: http://imgur.com/a/HRmZC

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Alt er mulig med nok penger å viljestyrke :P

Nåja. Viljestyrke.. Istedenfor en fest en lørdag så er 100mil null problem på en dag om du kommer deg opp om mårran. Penger, tja... Du har vel kostet på sierra'n din vel så mye som det forlanges for bilen det er snakk om her.

Men skal ikke si at hverken overflod av penger eller viljestyrke har styrt meg på de veiene jeg har tatt i livet. Det gjelder å ikke se problemer i ting. Å kjøre 100mil koster ikke mye over tusenlappen om du er fornuftig med gasspedalen og hastighet. Å få tak i gammel bil uansett merke som er nordlandskjørt med lite saltede veier, er alene verd den tusenlappen ell to det koster å hente den hjem. Tiden det tar er bare ferie fra kjæring og mas ;)

  • Like 3

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Skal prøve å få tatt noen bilder av undersiden i morgen. Har en bekjent på hurtigruta som trodde han kunne ordne frakt for mellom 2-4 tusen. Men ingenting er bekreftet.

l_422740670_xl.jpg

Edited by Complexity
  • Like 1

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Nåja. Viljestyrke.. Istedenfor en fest en lørdag så er 100mil null problem på en dag om du kommer deg opp om mårran. Penger, tja... Du har vel kostet på sierra'n din vel så mye som det forlanges for bilen det er snakk om her.

Men skal ikke si at hverken overflod av penger eller viljestyrke har styrt meg på de veiene jeg har tatt i livet. Det gjelder å ikke se problemer i ting. Å kjøre 100mil koster ikke mye over tusenlappen om du er fornuftig med gasspedalen og hastighet. Å få tak i gammel bil uansett merke som er nordlandskjørt med lite saltede veier, er alene verd den tusenlappen ell to det koster å hente den hjem. Tiden det tar er bare ferie fra kjæring og mas ;)

 

pirke pirke !! Troms takk ;)

 

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Hehe, bilen har bare vært kjørt i Troms ja, som jeg vet om iallefall. Kjøpte den og hos ei dame som bodde ett lite stykke utenfor tromsø.

Synes ikke det ser ille ut med tanke på rust under bilen, men skal få tatt bilder. Ble som sakt EU godkjent i år og fikk ingen annmerkninger på rust der iallefall.

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Tok noen bilder under bilen i dag. Her ser dere og "reperasjonsmassen" som er klistret på bunnpanna. Synes det virker som at olja kommer ut derifra. Legger seg på traversen og grises over alt der fremme.

http://imgur.com/a/E5Fm0

 

13 lapper

Edited by Complexity
  • Like 1

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Har fått en del bud på 10 tusen, og forslag om bytte i en Corolla og en 450 Yamaha crosser.

For dere som mye erfaring og peiling på Sierra, er bildene fra undersiden ille med tanke på rust?

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Det er håpløst og si før du pirker i bilen. Min så helt grei ut sjøl om relativt store deler av gulvet var mer eller mindre borte. Skulle jeg solgt min nå hadde den gått for 10 lapper. Ga 15 for noen år siden med cosworth plastik og relativt "fin" bil. Virker som interessefeltet for Sierra har blitt ganske smalt siste åra.

Link to comment
Share on other sites

Må kanske pirke for å virkelig vite ja. Pirker de noe serlig på Eu kontroller i dag? Husker de gikk heftig løs med brekkjærn å pressa å slo på kanalene på en scorpio jeg hadde før, men ikke vært med å sett på en kontroll siden.

Edited by Complexity

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...