Jump to content

Nøkkel virker ikke etter batteribytte


roddis

Recommended Posts

Det samme skjedde på min 05 Focus en gang - løsningen ble å låse opp bilen manuelt, sette nøkkelen i tenningslåsen og vri til trinn 2 og tilbake til "0" 4-5 ganger raskt, trykke på lås på nøkkelen. Men jeg har ikke nøkkelfri start - så vet ikke om det blir det samme på din Mondeo.

Edited by Spock

Ford Focus 1.6 Bensin Trend 2005

Link to comment
Share on other sites

Du satt det riktig vei da?

 

Ja, har byttet batteri mange ganger før uten problem

 

Det samme skjedde på min 05 Focus en gang - løsningen ble å låse opp bilen manuelt, sette nøkkelen i tenningslåsen og vri til trinn 2 og tilbake til "0" 4-5 ganger raskt, trykke på lås på nøkkelen. Men jeg har ikke nøkkelfri start - så vet ikke om det blir det samme på din Mondeo.

Dette går ikke her nei...

2016 2.0 Ecoboost Titanium Kombi White Platinum

Link to comment
Share on other sites

Vet på flere biler med nøkkelstart at en må sette nøkkelen i og skru på tenningen for å så låse opp og igjen bilen med nøkkelen i tenningen. Siden du har nøkkelfri start kan du gjerne holde inne startknappen i 4-5 sekunder og evt prøve å låse opp igjen bilen med nøkkelen da? 

 

Blir bare litt tipping fra min side men du får se om det er verdt et forsøk. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Byttet batteri på nøklen, etter det virker den ikke. Dette er en bil med nøkkelfri start. Går det an å programmere den om igjen selv?

Det går fint ann å programmere nøklen igjen. Gjort det flere ganger..

 

 

1. Fasten the safety belts and close all doors to make sure that conflicting chimes do not sound during programming.

2. Turn the ignition switch from position I to position II four times within six seconds.

3. Turn the ignition switch to position I. An audible chime will be heard to indicate that learning mode is enabled.

4. Press and hold one of the buttons on the remote transmitter until a chime sounds. This indicates the remote transmitter code has been successfully received.

5. Repeat step 4, within 10 seconds, for any other transmitters you have. De trenger ikke å stå i tenningslåsen.

6. Wait 10 seconds or turn the ignition switch to position II to exit learning mode.

7. Test all the programmed remote transmitters, by activating and deactivating the locking/unlocking functions

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...