Jump to content

FCN Fordtreff på Rudskogen 23 juli 2016.


Recommended Posts

 

 

13178920_10153461452791513_8885362387660

 

Rudskogen 22-24/7 2016

 

Opel Motorsport Club i samarbeid med Ford Club Norway inviterer alle Opel og Ford entusiaster til en hel dag med banekjøring og utstilling på Rudskogen Motorsenter. I år vekker vi til live den gamle rivaliseringen mellom Opel og Ford. Vi samles for første gang på Rudskogen for å ha det gøy rundt og på banen.

Legg en av helgene i sommer til Østfold, og bli med oss på en fartsfylt helg full av dekkrøyk og blanke biler.

Det vil foregå aktiviteter og konkurranser for alle på plassen iløpet av dagen. Det selges lodd i sekretariatet hele dagen hvor hovedpremien er ett verktøyskap fra Garage15.no!

 

Velkommen på treff med Opel og Ford!

 

Program fredag 22/7:

Ankomst Sarpsborg

20:00 Vi samles på Grålum Pizza for mat og fortsetter kvelden i hotellbaren på Quality Sarpsborg for å bli litt bedre kjent.

 

Program lørdag 23/7:

07:30 Portene åpner

08:00 – 11:30 Teknisk kontroll av biler

08:30 Første førermøte

09:00 Banekjøring starter

10:30 Andre førermøte

13:00 – 14:00 Akselerasjonstest på langssiden

14:00 Bedømming av utstilte biler avsluttes

14:00-15:00 Breisaldd i langsvingen

18:00 Banekjøring avsluttes

18:05 Premieutdeling i depot

21:00 Samling i hotellbaren for skryting og juging om dagen

 

Program søndag 24/7

NSK lar oss kjøre sammen med dem på Rudskogen, se http://www.sportsvogn.no/ for info om dette.

Hjemreise

 

Priser:

Inngang: 100,- barn til og med 15 år gratis.

Parkering: 50,- (gjelder på grusplassen, ikke inn i depot)

Utstilling: 50,-

Banekjøring, OMC/FCN medlemmer (inkl. utstilling, akselerasjonstest og breisladd): 1000,-

Banekjøring, ikke OMC/FCN medlemmer: 1400,-

Akselerasjonstest + Breisaldd: 300,-

Fører-/Passasjerlisens: 200,-

 

Info banekjøring:

Det løses endagslisens på 200,- fra NBF på Rudskogen, dette gjelder alle som skal ut på banen. Førermøte vil bli holdt før banekjøringen starter. Alle biler kan løse endagslisens, ingen krav til at bilen har skilt.

Alle biler må gjennom en teknisk kontroll før de får lov til å kjøre på banen. Det vil si hel og uten løse deler, lekkasjer eller andre tekniske feil. Kun gategodkjente dekk er lov.

Fører må være over 18 år, ha gyldig førerkort og ikke være ruspåvirket. Det er påbudt med godkjent hjelm og ett lags kjøredress.

NB! Husk tett pressening til bruk under bilen i depoet.

Drivstoff skal kun oppbevares i godkjente kanner, og biler med E85 skal ha merker på vinduene.

Det anbefales å ha med seg brannslokker i depoet og i bilen (ikke noe krav).

Biler med racinglisens må kjøre i egne heat. Bilen skal være i godkjent teknisk stand. Vognlisens skal være gyldig og betalt. Både førerlisens og vognlisens skal forevises. Og bil og kjøreutstyr skal være godkjent.

 

Info akselerasjonstest og breisladd:

Akselerasjonstesten og breisladden koster 300,- for de som ikke allerede har betalt for banekjøring. Endagslisens må løses, og bilen må gjennom teknisk kontroll.

Under akselerasjonstesten kjører vi to og to på langsiden, hvor den beste kjører bakerst i køen igjen for en ny runde.

Breisladd kjører vi i langsvingen, start ved gamle depot. Man får tre runder hver.

 

Info utstilling:

Vi kjører som vanlig utstilling med bedømming. Bilene vil bli bedømt av dommere før klokken 14. Biler som skal stilles ut må parkeres på henvist plass i depot. Ønsker du å stille ut og kjøre på bane så er utsilling gratis ved betaling for banekjøring. Si ifra ved betaling om ønske om begge deler.

 

Premieutdeling:

Loddtrekning og premieutdelingen vil foregå i depot på Rudskogen rett etter banekjøringen er avsluttet klokken 18.

 

Det er 100,- i inngang på Rudskogen for alle besøkende over 15 år og biler som ikke skal stilles ut eller kjøres på bane må parkere på grusplassen bak tribuneanlegget. Parkering koster 50,-

 

Forbehold om små endringer i programmet.

 

Oppdatert 21.07 med overnatting/camp informasjon http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/78682-oppdatert-2107-fcn-fordtreff-på-rudskogen-23-juli-2016/?p=779102

Edited by and
Info om overnatting lagt til 21.07
  • Like 7
Link to post
Share on other sites
  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Takk for et kjempetreff, artig og inspirerende å treffe så mange likesinnede gærninger på samme plass...hehe   Vil rette en stor takk til styret i FMCN med Hans Ole i spissen for at de fikk ordnet det

Legger noen startkabler på tråden.   Det har blitt juli. Juli blir en spesiell månede i 2016. Spesiell fordi FCN er tilbake med treff på Rudskogen etter syv års opphold. Og spesiell fordi FCN vil lag

Jeg må bare si jeg er imponert over hvordan dere som styrer klubben har løftet den! Hadde ikke trodd noen klarte det når den lå så langt nede som den gjorde! Jeg er imponert over innsatsen dere legger

Posted Images

Stiller opp her med banekjøring :)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hvor lenge kan man kjøre på bane?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

'07 BMW 120d Msport ( Bruksbil )

'88 Ford Escort XR3i ( Prosjekt bil )

Link to post
Share on other sites

Er det noe interesse for nybegynnerheat? Hev din stemme og du vil bli hørt.

En veldig god ide. Kanskje med ledebil et par tre runder slik at folk blir kjent med banen. "Angsten" er skummel den første gang, hehe. Tror nok det er mange er litt engstlig for å kjøre utpå når man ser alle de erfarne som kjører, raske biler som "breier" seg over hele banen og mange er nok usikre på egne ferdigheter. Men med et par tre runder innabords så har adrenalinet tynna seg ut og selvsikkerheten bygget seg såpass opp at morrofaktoren tar fullstendig over. Man må ikke ha ørtenhundre hester for å ha det morro ute på banen og med en myk oppstart/opplæring med likesindige tror jeg det er mange flere som vil prøve seg. Jeg synes dette er noe av den beste rekrutteringside'en på lenge.

  • Like 7
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Er det krav til FIA-godkjenning på kjøredressen, eller er det greit når den er SFI-godkjent (flammehemmende) ? Og går MC-hjelm som godkjent?

det kommer an på bilen din og hvilken klasse du skal kjøre i send meg gjerne pm med info eller ring 90091552 så får du rett svar 

Link to post
Share on other sites

Hva er de forskjellige klassene å kjøre i?

I praksis så er det bare to klasser. Klasse 2 og 3.

 

Kort summert sånn generellt. Bil med skilt i klasse 2, og racingbiler i klasse 3.

 

Vil du ha noe å lese på se klikk her. Punkt 2 og 4 som avgjør i hvilken klasse du havner i. https://bilsport.no/wp-content/uploads/2016/03/Reglement-Banedag-oppvisning-17_03_16.pdf

 

Og 2015 Vålertråden http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77265-fordtreffet-2015-på-våler-1-2august-oppdatert-17juli-med-regelverket-for-lisenskjøring/?p=764386

Link to post
Share on other sites

Er det mulig å leie kjøredress og hjelm, osv på dette treffet?

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

Honda Civic '97 1.4S

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to post
Share on other sites

Krav med hans i klasse 3? Eller holder FIA uten

Er ikke noe krav.

Er det mulig å leie kjøredress og hjelm, osv på dette treffet?

Nei Rudskogen har ikke noe utleie så har ikke fått noen løsning på dette enda.

Men siden du spør så låner du bare mitt. Problem løst for deg.

Blir nok like mye kjøring i år som i fjor på meg så da kan det like godt brukes i en Mondeo i steden.

Hvem står for utstillinga og hvilke klasser premieres det i?

Ja er ikke det deg vi ble enige om? :P Jeg var med der på Våler, men er det noen som føler seg kallet til denne oppgaven så lag litt støy.

 

Klasser det gjør vi som på Våler, og deler på ca 10år eller har du forslag? I såfall kom med de.

Ser at OMC er bedre på dette enn oss så tanken er å lære litt av de når vi først deler denne dagen.

Link to post
Share on other sites

Legger noen startkabler på tråden.

 

Det har blitt juli. Juli blir en spesiell månede i 2016.


Spesiell fordi FCN er tilbake med treff på Rudskogen etter syv års opphold. Og spesiell fordi FCN vil lage litt støy om det som skjedde i juli for 30 år siden.

Juli 1986 var offisiell lansering av Sierra RS Cosworth.

Teknikens Värld prøvekjøring 1986 http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76157-teknikens-v%C3%A4rld-nr-41986-pr%C3%B8vekj%C3%B8ring-sierra-rs-cosworth/

 

Ca 60 stykk av den første generasjon ble solgt i Norge. Men mange er blitt bruktimportert i senere tid.

30 års jubileum er verdt en feiring. Så vi ønsker oss så mange vingebiler på Rudskogen som mulig i år. Så hva gjør vi?

Vi tenker å lage til et fotoheat på slutten av dagen. Hvor mange vinger kan vi samle i en fotoparade?

Egen klasse for disse bilene er også noe vi kan gjøre?

 

30 års jubileum er det også for Escort mk4, og Escort RS Turbo S2.

 

Det er tøft med Sierra RS Cosworth vinge og Escort RS Turbo. Men det er også 40 års jubileum for Fiesta siden lanseringen i september 1976. Gjøre noe av det samme for Fiesta? 

Fiesta er den mest solgte bilmodell i UK med over 4 millioner eksemplarer til dags dato. Det er ikke solgt like mange i Norge, men det finnes jo noen mellom 1976 - 2016 her av alt fra 1.1L til WRC.

 

Dette er 3 jubileum som ikke har noen modellklubb å støtte seg på så da tar FCN oppgaven. Dette er akkurat hvorfor FCN ble til. Å lage miljø for nyere Fordmodeller som stod klubbløse.

 

Og vi har heller ikke glemt 50 års jubileum for Cortina mk2. Der er det en modellklubb Cortina Klubb Norge som sørger for at det ikke blir glemt. Men kommer det noen til Rudskogen så skal vi nok få til noe?

  • Like 9
Link to post
Share on other sites

Her ble det tilført så mye spenning at det ble kortslutning? :D 

Kan fortsette å på tråden selv jeg om ingen andre har noe å tilføye.

 

Klasser.

Ford Sierra RS Cosworth.

Bruker vi 1986-87 eller bruker vi mk1 eller ingenting? Før vi kjører jo 30 års jubileum på 2wd sedan i 2018.

Kjør debatt. Selv så helles det mot 1986-87 fra oss.

Link to post
Share on other sites

Enig med dere. '86-'87

X2

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

Honda Civic '97 1.4S

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to post
Share on other sites

X3

-17 Focus Electric Magnetic Grey & -17 Connect Tourneo Race Red

-88 2wd baneræcer & -15 Panther black courier 1.0 ecoboost
-88 solid black cosworth (2016)& -14 frozen white transit custom sport (2014)
-90 mercury grey cosworth (1999)
-89 mercury grey cosworth (1998)
-86 sort XR4x4 (1996)
-77 Taunus 2 IS (1995)

Link to post
Share on other sites

Blir kanskje litt mer liv i denne tråden nærmere treffet.

 

Men kult initiativ med litt opplegg rundt vingebil, jeg tar gjerne med kameraet på den fotoshooten om jeg får blande meg litt inn der.

 

Vi skal kjøre MED opel gjengen? Deles ikke opp i ford/opel heat håper jeg? Blir det delt i noe annet, f.eks drifting/sporkjøring?

 

Forslag til utstillingsklasser er vel utenom en for hvert tiår kanskje ha med de vanlige "car of the show"/folkets favoritt som kan være bil både på banen og evt utstilling, lengste reisevei, show'n'shine, beste orginal etc

 

Den siste problemstillinga skjønte jeg ikke helt?

  • Like 1

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to post
Share on other sites

Den siste problemstillinga skjønte jeg ikke helt?

Feks. Henrik vinner Sierra RS Cosworthklassen. Pokalen har 3 muligheter til påskriften. Sierra RS Cosworth vingebil, mk1 eller 1986-87?

Vingebil er det de kalles i i våre kretser. Det fungerer greit, og lettvint for å skille ut generasjonen/karosseriet. Men en pokal med teksten Vingebil blir litt vel barnehage når settingen er hakket mer seriøst enn hverdagstonen.

 

Har jo litt av det samme i Escort mk4klassen. Her hører Orion med. Den lempes i mk4sekken, men er jo egentlig en mk2.

Men dette er ikke UK så tenker vi går for Escort/Orion mk4. Eller bare kjøre rent Escort mk4 så får en eventuell Orioneier forklare alle som ikke er Fordnerder hvorfor han vant Escortklassen?

Forslag til utstillingsklasser er vel utenom en for hvert tiår kanskje ha med de vanlige "car of the show"/folkets favoritt som kan være bil både på banen og evt utstilling, lengste reisevei, show'n'shine, beste orginal etc

I fjor på Våler hadde vi:

 

-80

81-00

01-

Best in Show

Beste bygg

Lengste reisevei

 

Og det holdt for oss to som hadde oppgaven var over alt uten å få med alt.

Dette burde være en egen gruppe som kunne ta det så seriøst som det fortjener, men manko på treffmannskap så ble det det beste ut av det.

 

I år så har vi i tillegg:

Egen vingebil :lol: klasse. 30 år

Egen Escort/Orion mk4 30 år

Egen Fiesta 40 år

Egen Cortina mk2 50 år

Vi skal kjøre MED opel gjengen? Deles ikke opp i ford/opel heat håper jeg? Blir det delt i noe annet, f.eks drifting/sporkjøring?

Ja det er planen MED kjøring. Slik blir det maks kjøretid. Det er altfor dyre minutter å måtte vente på at en Opel eller Ford får somla seg inn i pitkøen.

Tror det går bra å ha samlet kjøring/heat?

Blir kanskje litt mer liv i denne tråden nærmere treffet.

 

Men kult initiativ med litt opplegg rundt vingebil, jeg tar gjerne med kameraet på den fotoshooten om jeg får blande meg litt inn der.

Ja vi satser høyt nå så håper det blir litt liv rundt og på treffet.

 

Fotosesjon blir noe nytt vi vil prøve ut. Her trenger vi noen som kan innstillinger på kameraet. Du er en vi har tenkt på. Vi snakkes nok litt før treffet.

Mulig å få til noen tøffe kulisser/bakgrunner på Rudskogen.

Er jo så heldig at vi kan bruke LM-Cossy sin vinge som Pacecar/ledebil på banen uten at det forstyrrer vingesamlingen.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...