Jump to content

Ford Focus cab


MikkelRæv

Recommended Posts

Hei.

 

Har sett på en Ford focus cabriolet 2010.

Noen som har erfaring med den eller Ford focus 2010 regner med de er gaske like.

kvalitet, rust. kjøreegenskaper. osv.

 

har fått hatt en dag med bilen nå. Ser det er noe småting.

Hva kan jeg kreve før jeg kjøper av forhandler? At han utbedrer alt jeg synes er galt.

Kan jeg prute på bruktbilen samtidig.

Hørt cabriolet er vanskelig å selge så kanskje han går med på mye.

 

-Er en liten bulk i døra som svigers oppdaga da jeg viste den frem til familien

-Synes A/C virker dårlig. Satt ac på full kjøling og synes det ikke ble spesielt kaldere.

-Det er ikke dab radio, og fm stenger neste år?

-Har lyst på hengerfeste.

-Hører spraking og "statisk?" lyd når jeg spiller musikk fra iPhone 6 via bluetooth. Men har ikke lagt merke til det når jeg tar imot samtaler.

Kan jeg få han til å utbedre samt prute litt på prisen

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har sett på en Ford focus cabriolet 2010.

 

har fått hatt en dag med bilen nå. Ser det er noe småting.

Hva kan jeg kreve før jeg kjøper av forhandler? At han utbedrer alt jeg synes er galt.

Kan jeg prute på bruktbilen samtidig.

Du kan kreve så mye du vil, og du kan prute samtidig i samme slengen. Men selger er ikke forpliktet til å selge deg denne bilen.

Så du må finne det punktet dere begge som kjøper og selger kan leve med bilhandelen.

-Det er ikke dab radio, og fm stenger neste år?

-Har lyst på hengerfeste.

Har du lyst til å høre Kulturnytt på P2 i 2017 så må du kjøpe deg dings på Clasern eller en ny radio. Dette gjelder jo alle eldre biler.

Om du får dekket det av selger er kanskje verdt forsøket? Jeg hadde ikke dekket det om jeg solgte gammel bil.

 

Hengerfeste får du sikkert en god pris på om de har verksted eller kontakter.

Link to comment
Share on other sites

Kan jo dele litt erfaringer. Min er en 2008 CC-3. Dvs. Facelift og topp utstyrt med bla.a. seter i helskinn, Xenon-lys, Cruise, regnsensor, parkeringssensorer bak, blåtann, voice, aux osv. Min har heller ikke DAB radio, og det vurderer jeg å gjøre noe med. Hvilken løsning det blir får vi se. Jeg har også 2.0 TDCI-motoren på min, og jeg har lest av tester fra da den kom, at det er den absolutt beste kombinasjonen. Jeg har dog ikke prøvd en utgave med bensin-motor, men min føles kvikk og responderende ved litt aktiv kjøring. Den drar jevnt og fint helt opp til "rødgrensa", og dreiemomentet på 320nm er bra på en såpass liten bil. Understellet er også passe stivt slik at den føles relativt sporty.

 

Har hatt veldig lite tull med den. Det eneste er, at jeg har bytta mikrobryter til den manuelle bagasjelokk-åpninga. I tillegg har jeg byttet drivstoffilter. Ellers kun vanlig service.

 

AC fungerer bra.

 

Taket har også fungert knirkefritt, og jeg har passet på å smøre lister og pakninger med vaselin med jevne mellomrom. Hvis man ikke gjør det, kan man oppleve endel knirk i takkonstruksjonen da delene beveger seg litt. Man forhindrer også potensielle lekkasjer bedre.

 

En ting jeg har, som jeg ikke ville vært foruten, er vindskjerm. Å kjøre uten med taket og vinduene nede, er en vindfull opplevelse. Vindskjermen funker, men det gjør naturligvis at man ikke kan ha folk i baksetet. Da jeg er 1,90 på strømpelesten, medfører det også at det uansett ikke er plass bak meg i baksetet når jeg kjører, så noen familiebil er det ikke.

 

Likevel er det såpass god plass at kona får plass til barnesete i baksetet samt at hun kan ta med 2 passasjerer til. I samme åndedrag, er det imponerende god plass i bagasjerommet med taket oppe og sikkerhetsgardina innrullet. Vi hadde en Beetle cab før denne, og den var håpløs i forhold. Focusen har stort bagasjelokk, og det er enkelt å laste. Det er også mulig å få med en del bagasje med taket nedfelt, men det blir naturlig nok kraftig redusert.

 

Som nr. 2 bil har den funka meget godt, så langt, i mitt eie, og jeg angrer ikke på kjøpet. Den funker også helt fint som helårsbil, men da min ikke har dieselvarmer, har jeg montert motor og kupe-varmer.

 

Edit: Hengerfeste er jeg usikker på om du i det hele tatt kan få montert, men det er det nok andre som kan svare på.

Edited by audun-eg
Link to comment
Share on other sites

Takker for gode tilbakemeldinger :)

Tror ganske sikkert det blir bilkjøp. Men blir hovedbil i første omgang. Så får jeg se hvordan det går. Vi har ikke barn enda.

Han snakket om at det var aux inn så kan prøve det i første omgang samt mobilen som radio/musikkspiller.

 

Kan du forklare litt mere og kanskje gi bilder på hvor du smører lister og pakninger? Er det vaselin du kjøper i butikken eller Biltema ?

 

Selger snakket om den at han selv har måtte bytte bryter til taket på sin egen bil. Var det dyrt? Han snakket om 2000kr

 

Det fulgte med vindskjerm som monteres i setebelte og bak fører og passasjersetet. Var det det du mente?

 

Følger med motorvarmer defa som plugges til strøm. Er nok en fordel :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker vanlig vaselin man kjøper i dagligvarebutikk. Til interiøret har jeg brukt Turtle wax Leather Cleaner & conditioner.

Vaselin tar jeg bare og stryker på med finger etter pakningene er rengjort med fuktig mikrofiberklut.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...