Jump to content

Mondeo MK4 2008 Diesel automat drar ujevnt


kje

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 9 months later...
  • 1 month later...

Partikkelfilter ligger på eksos anlegg i fremre del. Kan skifte det selv, men må inn med data og nullstille verdiene. Både partiklkelfilter og egr, pleier å sette feilkoder

Ok, må man ha dyrt data utstyr?

 

Det kom ingen feilkoder da jeg skiftet egr ventil selv for 2 år siden...

Link to comment
Share on other sites

Ved egr skift, så skal man også slette opplærings verdiene. Mulig man klarer det med noe billigere feilkode lesere, jeg bruker bare Ford sin egen ids, så er ikke sikker på det

Hva skjer dersom man ikke sletter opplærings verdiene? Det gjorde ikke jeg da jeg skiftet egr ventilen. Jeg sjekket ikke feilkoder.

Link to comment
Share on other sites

Visst den lærer seg opp til feil som er der, så kan den få litt feil på sykluser

Feil på sykluser ja... kan det resultere i at den drar ujevnt?

 

Jeg kjøpte en ELM 327 for å kunne koble bilen til laptop og kanskje rense dysene. Har forstått at dysene må kodes med laptop etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Trenger kunn å kode dyser visst du skifter de, eller at de har mista kodinga si. Kan ha litt å si på drag ja

Ok, så dersom jeg kun renser dysene og setter de samme dysene tilbake i samme rekkefølge trenger jeg ikke kode de?

Link to comment
Share on other sites

Nei det trenger du ikke, men du bør ha nye dysepakninger. Hvordan har du tenkt å rense de, ultralydvasker?

Dysepakninger høres lurt ut.

Ja tenkte ultralydvasker. Har en på 50w

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...