Jump to content

Trenger hjelp med å få start på sierran


alelys
 Share

Recommended Posts

Bilen fungerte som den skulle før vinteren.

 

i vinter har jeg byttet alle sensorer på motoren unntatt MAP, tennplugg kabler, fordelerlokk, rotor osv. også tatt ut ledningsnettet sjekket det for skader og byttet ut de fleste kontaker.

 

Nå er det ikke antydning til at bilen vil starte. bensinpumpen går og trykket er korrekt.

 

Har prøvd å bytte tilbake til alle gamle sensorer og tennpluggledninger. fortsatt ikke antydning til at den vil starte.

 

Noen som vet fargen på ledningene som går til phase, veiv og bankesensoren?  så jeg kan utelukke at jeg plugger feil der.

 

Noen andre grunner til at bilen ikke får gnist?


.d3a1c026e1aab1f9d1a315c04a57828f.jpg

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Etter flere forsøk, pluggene like rene som ny.. kommer gnis fra tennpluggen om jeg kjører tenningsforsterkeren manuelt.

 

Har sjekket med teningstester og det kommer ikke noe signal på grønnkabelen.

 

Dro av litt teip og sjekket fargekodene så nå skal det vare koblet rett på bankesensor, veiv og fordelerenf0e60addfadb998e2cdbeda049d606ca.jpgd5dd7f3c34c8e00bc51cf1041f031faa.jpg7003d7397203b45f0c8f588c14bdca69.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Bensinpumpen starter og hartrykk inn på dysen.

 

Tenningsforsterkeren for ikke beskjed om å gi gnist på den grønne ledningen fra hjernen.

 

0 gnist og 0 bensin.

 

Har gått over ledningsnettet og jording er koblet til og alle kontaktene skal vare korrekt.

 

Når jeg tokk av ledningene i vinter, sjekket jeg hver eneste ledning. Det var kun dyse 4 som hadde sprukket islasjon og vanntemp sensoren hadde en gammel dårlig skøyt.

Så loddet jeg på nye kontakter til alle 2 polte kontaktene unntatt tomgangsregulatoren, da jeg ikke hadde bestilt nok nye kontakter.

 

Mener selv jeg var nøye på hvor ledningene gikk og tokk bilder. Byttet kun en og en kontakt for å vare sikker på at jeg ikke loddet på den nye feil vei.

 

Når tenningen blir satt i hakk 2 skal det vel vare strøm fram til sensorene, så jeg kan måle at det kommer strøm fram til de?

 

 

Noen bilderpost-5703-15230084630863_thumb.jpgpost-5703-15230084701138_thumb.jpgpost-5703-15230084774582_thumb.jpgpost-5703-15230084837916_thumb.jpgpost-5703-15230084870895_thumb.jpgpost-5703-15230084935631_thumb.jpgpost-5703-15230084991553_thumb.jpgpost-5703-15230085072192_thumb.jpg

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Om bensinpumpa går og en får trykk, er en sak, men her får du alså ikke bensin eller gnist, altså tørre plugger. Map sensor har ingen påvirkning på gnist og er det noe galt med den, får man enten for mye eller for lite bensin.

Link to comment
Share on other sites

Nytt ledningsnett hadde vore det smarteste ja. Egentlig ikkje, tenningsforsterkeren er svak men pålitelig.

 

Har du sjekka spenning til hjernen og då?

Du har ikkje noke alarm som kødder til?

Kan ver så enkelt som ein sikring og

Nåverende biler:
86 Ford Sierra 2.0l++
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...