Jump to content

At det går an...


Tommelom93

Recommended Posts

Hvorfor ikke gjøre heller ikke gjøre noe med veiene, som for eksempel bredere veier eller fjerne trær som ligger tett opp mot veien slik at det er lettere å se om det trygt å kjøre forbi eller ikke, osv... Kjenner at jeg blir småirritert når jeg leser denne artikkelen!

 

https://www.tv2.no/broom/10144271/

Ford Sierra '85 2.3 GL

Ford Mondeo '94 2.0 GLX

 

Bruksbil:

X - Ford Fiesta '00 1.3

X - Peugeot 607 '01 2.2

X - Toyota Corolla '99 1.3 Terra 

X - Honda Civic '97 1.4S

Ford Mondeo '05 1.8

 

Prosjekttråd til Sierraen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/77263-min-ford-sierra-23gl-1985-modell/

Prosjekttråd til Mondeoen.

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/79676-min-ford-mondeo-20glx-1994-modell/?do=findComment&comment=786642

Link to comment
Share on other sites

Heldigvis så er dette bare en rapport som er bestilt fra "fagmiljøet".

Det er en ting. En annen er å sette det i praksis.

Men de kunne jo i steden bare spurt meg så skulle de fått løsningen gratis.

 

And har kommet frem til at eneste måten å få fullført nullvisjonen på er å gjeninnføre regelen fra bilismens barndom om at en mann må gå foran automobilen, og vifte med et rødt flagg slik at ingen farlige situasjoner oppstår.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Skal tro om de i beregningene har tatt med øking i farlige forbikjøringer på de veiene som ikke har fysisk midskille.

og om dette skal følges bokstavlig så er det en veibit her i nærheten som i mange år fram til for noen år siden hadde 60, som ble redusert til 50, vil få 40. Og når jeg var liten var fartsgrensa der faktisk 70 eller 80. 

Så da vil eventuelt fartsgrensa bli halvert på ca 30 år.

Grensa ble vel første gang senket til 60 pga fotgjengerovergang, og andre gang pga trafikklys ved overgangene.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Blir vell ingen problem dette framover men den teknologien i bilene som gjer alt for deg. Når man skal sitte som ein klump i ein bil og kun justere volumet og lese facebook så blir vell dei fleste av desse tallene redusert. Men utav dei som har kresja har vell sikkert ikkje følgt fartsgrensa heller.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...