Maher Elias Posted April 24, 2020 Posted April 24, 2020 (edited) Hei Jeg har en mondeo 2.0 diesel Hvilken er beste merke som kan jeg kjøpe fra registreimsett og vannpumpe? Og hvor mange km kan jeg kjøre på nye regstreimsett Mvh Maher Edited April 25, 2020 by Maher Elias
xr4ti Posted April 25, 2020 Posted April 25, 2020 Hvilke fabrikat som er best skal jeg ikke mene noe om men om du velger fks et premiummerke fra fks Eurodel så får du en del som er av bra kvalitet. Har byttet mye deler opp igjennom årene og aldri opplevd register eller pumpehavari med ettermarkedsdeler så tror du kan være rimelig trygg på kjøpet ditt. Premium velger jeg rett og slett for at min erfaring er at passform og finish er bedre på premiumdeler. Ikke for det, har måttet justere litt på noe småtterier et par ganger men det er vel mer pirk fra min side. Siste spørsmålet ditt forstod ikke jeg! 1
audun-eg Posted May 18, 2020 Posted May 18, 2020 Serviceinterval på regreimbytte endrer seg ikke etter du har byttet en gang. Det er fortsatt 200.000 km. eller 10 år. Det av de to som kommer først. 1
Maher Elias Posted May 18, 2020 Author Posted May 18, 2020 Jeg har bytte dem på 195000 Og det var en veldig liten skade i vannpumpe men det var ikke for lite vann Men tror jeg hvis ventet jeg til 200 k skulle det defekt Mvh Maher
audun-eg Posted May 18, 2020 Posted May 18, 2020 Jeg tror det er vanlig å bytte vannpumpe samtidig som regreim. Det ble gjort hos meg også. Hvis dette gjelder din 2009 modell, så var strengt tatt serviceintervallet i fjor, selv om bilen ikke har passert 200.000 km.
grcossie Posted May 19, 2020 Posted May 19, 2020 Det er vanlig ja, Ford leverer sett med vannpumpe. Siden vannpumpa er drevet av register, så bør den skiftes samtidig
Recommended Posts