kje Posted June 16 Author Posted June 16 24 minutes ago, grcossie said: Forsåvidt, men se over hele sytemet uansett, som oftest er lekkasjen i kondensor, da den er svakeste punktet særlig visst den er gammel, men kan være et rør evt pakning i skjøt en eller annen plass Ja. Er det kun det med farge på dette bildet som skal sjekkes, eller er det mer/flere ac rør?
grcossie Posted June 17 Posted June 17 Alle røra er med der, så sjekker du kondensator og kompresor og evt til slutt den innvendige delen, men da skulle du merket lyd og røyk inni bilen
kje Posted 23 hours ago Author Posted 23 hours ago On 6/17/2025 at 5:49 PM, grcossie said: Alle røra er med der, så sjekker du kondensator og kompresor og evt til slutt den innvendige delen, men da skulle du merket lyd og røyk inni bilen Jeg klarer ikke lokalisere lekkasjen med sporstoff. Blir dere noe klokere av disse bildene? Kondensator:
grcossie Posted 19 hours ago Posted 19 hours ago Ikke godt å se noe der, vi bruker uv lys og gule briller for å se sporstoffet bedre. Du må starte kompressor for å få sirkulert sporstoffet og bygge trykk
kje Posted 7 hours ago Author Posted 7 hours ago 11 hours ago, grcossie said: Ikke godt å se noe der, vi bruker uv lys og gule briller for å se sporstoffet bedre. Du må starte kompressor for å få sirkulert sporstoffet og bygge trykk Jeg har kjørt et par turer med kompressor og ac på. Brukte uv lys da jeg tok disse bildene. Eneste jeg ikke har sjekket er den innvendige delen. Er det evaporator?
grcossie Posted 1 hour ago Posted 1 hour ago 5 timer siden, skrev kje: Jeg har kjørt et par turer med kompressor og ac på. Brukte uv lys da jeg tok disse bildene. Eneste jeg ikke har sjekket er den innvendige delen. Er det evaporator? Det er evapoatoren ja. Får du fram igjen den lyden og røyken du hadde, så er det kanskje lettere å se hvor det kommer fra
Recommended Posts